Ogłoszenie o zamówieniu Nr 101497 - 2012 z dnia 08.05.2012 Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 670 Osowiec - Suchowola - Dąbrowa Białostocka - Nowy Dwór - Gr. Państwowa , na odcinku Suchowola - Dąbrowa Białostocka odcinek I od km 36+000 do km 37+000 - Etap I

 

 

 

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na przebudowę drogi wojewódzkiej Nr 670 Osowiec – Suchowola – Dąbrowa Białostocka – Nowy Dwór – Gr. Państwowa, na odcinku Suchowola – Dąbrowa Białostocka odcinek I od km 36+000 do km 37+000 – Etap I, zakończone zostało wyborem oferty firmy STRABAG Sp. z o. o. ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków.
Wybrano ofertę najkorzystniejszą, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W postępowaniu przetargowym wzięły udział następujące firmy:
  1. Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów Sp. z o. o. ul. Produkcyjna 102, 15-680 Białystok (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 3 561 096,07 zł.);
  2. BUDIMEX S. A. ul. Stawki 40, 01-040 Warszawa (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 2 951 051,88 zł.);
  3. EUROVIA POLSKA S. A. Bielany Wrocławskie ul. Szwedzka 5, 55-040 Kobierzyce (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 3 068 460,43 zł.);
  4. Przedsiębiorstwo Drogowo – Mostowe „UNIDROG Sp. z o. o., ul. Robotnicza 4, 19-203 Grajewo (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 2 535 709,48 zł.); 
  5. STRABAG Sp. z o. o. ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 2 318 301,91 zł.);
  6. MOTA – ENGIL CENTRAL EUROPE S. A. ul. Wadowicka 8 W, 30-415 Kraków (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 3 231 403,31 zł.);
  7. P.U.H. KAMPOL Barbara Szymczyk ul. Małyszówka Kolonia 33, 16-200 Dąbrowa Białostocka – oferta została odrzucona. 
 
Białystok, dn. 2012.06.06


UWAGA ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT NA DZIEŃ 29.05.2012 godzina 09:30

 

ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE
 
W związku z zapytaniem potencjalnego Wykonawcy w sprawie przetargu nieograniczonego na przebudowę drogi wojewódzkiej Nr 670 Osowiec – Suchowola – Dąbrowa Białostocka – Nowy Dwór – Gr. Państwowa, na odcinku Suchowola – Dąbrowa Białostocka odcinek I od km 36+000 do km 37+000 – Etap I” o następującej treści:

Zwracamy się o wyjaśnienie, czy. Poz.55 i 56 kosztorysu ofertowego „ wykonie nawierzchni z betonu asfaltowego (zjazdy i skrzyżowania)” , należy wycenić zgodnie z wytycznymi SST D.05.03.05 czy SST D.10.07.01.

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wyjaśnia co następuje:

do wykonania nawierzchni z betonu asfaltowego dla poz. 55 i 56 kosztorysu ofertowego należy stosować wytyczne SST D.10.07.01.

Grubości poszczególnych warstw należy przyjąć zgodnie z dokumentacją projektową i przedmiarem.

Białystok, dn. 2012.05.23

 


 

 

Zmiana SIWZ

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wprowadza zmianę w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zmianiając § 8 wzoru umowy;

§ 8 wzoru umowy otrzymuje brzmienie:

" Odpowiedzialność Wykonawcy
 za wady przedmiotu zamówienia po zakończeniu robót
 
§ 8
1.  Okres gwarancji i rękojmi wynosi:
1)  5 lat od daty odbioru ostatecznego przez Zamawiającego,
2)  1 rok na oznakowanie poziome, licząc od dnia spisania protokołu odbioru końcowego.    
2.  Bieg okresu gwarancji rozpoczyna się:
1)  w dniu następnym licząc od daty potwierdzenia usunięcia wad stwierdzonych przy odbiorze ostatecznym przedmiotu zamówienia,
2)  dla wymienianych materiałów i urządzeń z dniem ich wymiany.
3.  Zamawiający może dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji także po okresie określonym w ust. 1, jeżeli zgłosił wadę przed upływem tego okresu na podstawie art. 471 kc.
4.  Jeżeli Wykonawca nie przystąpi do usunięcia wad w terminie ustalonym przez Zamawiającego, to Zamawiający może zlecić usunięcie ich stronie trzeciej na koszt Wykonawcy.
5.  Przed upływem okresu gwarancji, Zamawiający z udziałem Wykonawcy dokona odbioru gwarancyjnego.
6.  W okresie gwarancji Wykonawca zobowiązuje się do bezpłatnego usunięcia wad powstałych z przyczyn zawinionych przez Wykonawcę w terminie 14 dni od dnia ich protokolarnego stwierdzenia, jeżeli będzie to możliwe technicznie lub w innym terminie wskazanym przez Zamawiającego.
7.  W przypadku usunięcia przez Wykonawcę istotnej wady lub wykonania wadliwej części robót na nowo, termin gwarancji dla tej części biegnie na nowo od chwili wykonania robót lub usunięcia wad.
8. W innych przypadkach niż określone w ust. 7 termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas w ciągu którego wskutek wady przedmiotu objętego gwarancją Zamawiający z gwarancji nie mógł korzystać.".

 

Wzór umowy po zmianach do pobrania w załączniku poniżej.

Białystok, dn. 2012.05.21


 

ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE
 
W związku z zapytaniem potencjalnego Wykonawcy w sprawie przetargu nieograniczonego na przebudowę drogi wojewódzkiej Nr 670 Osowiec – Suchowola – Dąbrowa Białostocka – Nowy Dwór – Gr. Państwowa, na odcinku Suchowola – Dąbrowa Białostocka odcinek I od km 36+000 do km 37+000 – Etap I” o następującej treści:
  1. „Poz. 5 K. O. Karczowanie pni oraz wywiezienie karpiny. Zwracamy się o potwierdzenie, iż w kalkulacji należy ująć jedynie karczowanie pni i wywiezienie karpiny jednostka obmiarowa (ha), gdyż załączona dokumentacja tj. „Wykaz drzew przeznaczonych do wycinki” (602 szt.) oraz „SST D.01.02.01 Usunięcie drzew i krzaków” pkt. 1.3 mówi o mechanicznym ścinaniu drzew o średnicy od 10-145 cm.
  2. Załączona Specyfikacja D.06.01.01 Umocnienie skarp, rowów i ścieków mówi o wykonaniu umocnienia skarp, rowów ścieków materiałami nie ujętymi w kosztorysie ofertowym, tj.: - płotki faszynowe, gazony, dyble. Zwracamy się o wykreślenie powyższych materiałów z załączonej Specyfikacji.
  3. K. O. poz. 59 Darniowanie rowów na płask (bez humusu) – brak wymagań w SST. Zwracamy się o uzupełnienie.
  4. K. O. poz. 60 Umocnienie skarp matą (biosiatka) – brak wymagań w SST. Zwracamy się o uzupełnienie.
  5. K. O. poz. 61. Umocnienie skarp geotkaniną odwołuje się do SST D.06.01.01, w której brak jest wymagań dla ww. poz. kosztorysowej. Zwracamy się o potwierdzenie, iż do wyceny ww. poz. należy zastosować SST D.02.03.01b. Nasyp zbrojony geosyntetykiem załączony do dokumentacji przetargowej.
  6. W dokumentacji technicznej występują pobocza o szer. 2-2,5m, natomiast brak jest takiej poz. w K.O. Zwracamy się o wyjaśnienie.
  7. Zwracamy się o potwierdzenie, iż poz. K.O poz. 75 i 76 należy wycenić zgodnie z wytycznymi SST D.07.05.01 Bariery Ochronne Stalowe.
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wyjaśnia co następuje:
 
Ad. 1 Przy wycenianiu poz.5 K.O należy pamiętać o zapisach w „Opisie przedmiotu zamówienia” pkt.15 –„ Roboty nieujęte w przedmiarze i dokumentacji technicznej a niezbędne do prawidłowego wykonania zadania Wykonawca winien ująć w cenie ofertowej, która stanowi całkowite ryczałtowe wynagrodzenie za przedmiot zamówienia”.  
oraz Pkt. 19 – „Wykonawca ponosi ryzyko w przypadku wystąpienia robót dodatkowych lub zamiennych nieodpowiadających opisowi pozycji w kosztorysie ofertowym wykonawcy, przedmiarze i dokumentacji technicznej. Wystąpienie robót dodatkowych i zamiennych wykonawca winien wkalkulować w cenne ofertowej, która stanowi całkowite ryczałtowe wynagrodzenie dla przedmiotowego zadania.”  
Ad. 2 Zgodnie z zapisami Opisu Przedmiotu Zamówienia, K.O. jest materiałem pomocniczym. Należy, zatem traktować materiały umieszczone na stronie, jako wzajemnie wyjaśniające się. W dokumentacji technicznej określona została szczegółowo lokalizacja jak też i sposób umocnienia skarp, rowów i ścieków. 
Ad. 3 Zgodnie z zapisami Opisu Przedmiotu Zamówienia, K.O. jest materiałem pomocniczym. Należy, zatem traktować materiały umieszczone na stronie, jako wzajemnie wyjaśniające się. Wykonanie powinno być zgodne z warunkami technicznymi, które wskazują sposób umocnienia dna rowu w zależności od spadku podłużnego dna rowu.
Ad. 4 Zamawiający dopuszcza zastosowanie wyłącznie materiałów lub wyrobów budowlanych, które winny spełniać wymagania określone dokumentacją techniczną, spełniać wymagania ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych, posiadać oznakowanie znakiem CE, B lub oświadczenie o wyrobie jednostkowego zastosowania w obiekcie budowlanym stanowiące o dopuszczeniu wyrobu do obrotu zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Ad. 5 Dla poz.61 umocnienie skarp Geotkaniną należy zastosować wytyczne SST D.02.03.01b oraz uwzględnić zapisy zawarte w dokumentacji technicznej.   
Ad. 6 Należy wykonać pobocza zgodnie z dokumentacja techniczną. W „Opisie przedmiotu zamówienia” pkt.15 znajduje się wyjaśnienie –„ Roboty nieujęte w przedmiarze i dokumentacji technicznej a niezbędne do prawidłowego wykonania zadania Wykonawca winien ująć w cenie ofertowej, która stanowi całkowite ryczałtowe wynagrodzenie za przedmiot zamówienia”. oraz Pkt. 19 – „Wykonawca ponosi ryzyko w przypadku wystąpienia robót dodatkowych lub zamiennych nieodpowiadających opisowi pozycji w kosztorysie ofertowym wykonawcy, przedmiarze i dokumentacji technicznej. Wystąpienie robót dodatkowych i zamiennych wykonawca winien wkalkulować w cenne ofertowej, która stanowi całkowite ryczałtowe wynagrodzenie dla przedmiotowego zadania.”
Ad. 7 Na przedmiotowym odcinku drogi Zamawiający dopuszcza stosowanie dwóch rodzajów barier ochronnych. Na odcinkach prostych bariery linowe. Dla zjazdów indywidualnych i skrzyżowań z drogami niższych kategorii bariery stalowe.
 
 
Białystok, dn. 2012.05.17

 


 

Korekta odpowiedzi na pytanie Nr 19

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wprowadza korektę odpowiedzi na pytanie Nr 19:
Odpowiedź na pytanie 19 otrzymuje brzmienie:

Ad. 19 Warstwy bitumiczne należy wykonać o grubości przedstawionej w przedmiarze i dokumentacji technicznej tj. 4cm warstwa ścieralna i 8cm warstwa wiążąca.

Białystok, dn. 2012.05.17

 


 

Numer ogłoszenia: 109165 - 2012; data zamieszczenia: 17.05.2012

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 101497 - 2012 data 08.05.2012 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok, woj. podlaskie, tel. 85 67 67 130, fax. 85 67 67 153.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4).
W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.05.2012 godzina 09:30, miejsce: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok (sekretariat)...
W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.05.2012 godzina 09:30, miejsce: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok (sekretariat).

 

 


 

Zmiana SIWZ

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wprowadza zmianę w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wprowadzając nowe załączniki: kosztorys ofertowy (po zmianach), przedmiar (po zmianach), SST D-05.03.05 (po zmianach) , SST D-04.07.01(po zmianach) - do pobrania w załączniku poniżej.

 


 

 

ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE
 
W związku z zapytaniem potencjalnych Wykonawców w sprawie przetargu nieograniczonego na przebudowę drogi wojewódzkiej Nr 670 Osowiec – Suchowola – Dąbrowa Białostocka – Nowy Dwór – Gr. Państwowa, na odcinku Suchowola – Dąbrowa Białostocka odcinek I od km 36+000 do km 37+000 – Etap I” o następującej treści:
  1. „W przedmiarze w poz. 48-49 i w poz.50-51 „ wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego” nakazuje się zastosowanie kruszywa o uziarnieniu 0/12, 8 według wytycznych WT-1nawierzchnie asfaltowe 2008r. natomiast w dołączonym SST D-05.03.05 w pkt. 5.2.1 wg.tab 11 na warstwę ścieralna stosuje się kruszywo o uziarnieniu 11, 2mm zgodnie z wytycznymi WT-1 z 2010r. Prosimy o określenie uziarnienia kruszywa,
  2. Prosimy o szczegółowe określenie rodzaju mieszanki bitumicznej na warstwę ścieralna.
  3. W dołączonym SST D05.03.05 wg Tablicy 9 należy stosować lepiszcze asfaltowe o symbolu 35/50. Natomiast w obowiązujących WT-2 2010 stosuje się asfalty modyfikowane – prosimy o określenie, jaki rodzaj asfaltu należy zastosować.
  4. Prosimy o wyszczególnienie wymagań dla maty (biosiatki) oraz Geotkanina, które należy użyć do umocnienia skarp – zgodnie z poz. 60 i 61 przedmiaru drogowego,
  5. Prosimy o wyszczególnienie wymagań dla Geotkanina polipropylenowej, którą należy ułożyć pod ławę z pospółki pod przepust stalowy w km 36+632 – zgodnie z poz. 93 przedmiaru drogowego,
  6. Do dokumentacji przetargowej Zamawiający dołączył SST D02.03.01b, które opisują roboty związane z wykonywaniem nasypu zbrojonego geosyntetykiem. Przedmiar robót przewiduje wykonanie nasypów, ale bez żadnego zbrojenia. Prosimy o wyjaśnienia. W przypadku założenia, że nasypy mają być zbrojone prosimy o uzupełnienie kosztorysu o pozycję dotyczącą ułożonego geosyntetyku,
  7. Według przedmiaru poz. 23 należy wykonać 4328m3 wykopów na odkład, powołując się przy tym na tabelę nr 2, natomiast według tej tabeli należy wykonać 4251,89m3 wykopów. Prosimy o wskazanie, skąd wynika różnica w ilości między poz. 23 przedmiaru a tabelą nr 2,
  8. Według tabeli nr 5 grunt z wykopów w ilości 1565m3 nadaje się do wbudowania w nasyp przy wymianie gruntu. Nasypy przy wymianie gruntu ujęto w poz. 26 przedmiaru, podając obmiar: 4251,89 ( całość nasypu przy wymianie gruntu) pomniejszona o 1565m3. Skoro grunt ten nadaje się do wbudowania brakuje pozycji obejmującej wykonanie nasypów z gruntu z wykopu. Prosimy o uzupełnienie przedmiaru,
  9. Prosimy o uzupełnienie poz. 9 przedmiaru „ Usunięcie warstwy humusu” o odwiezienie na odkład humusu z tabeli – załącznik nr 2 „ Wykaz robót na skrzyżowaniach i zjazdach publicznych” w ilości: 127*0,25 -91*0,05=27,20m3,
  10. Prosimy o uzupełnienie poz. 58 przedmiaru „Humusowanie z obsianiem skarp” o humusowanie z tabeli – załącznik nr 2 „Wykaz robót na skrzyżowaniach i zjazdach publicznych” w ilości 91m2.,
  11. W pozycji 59 przedmiaru „Darniowanie rowów na płask (bez humusu)” Zamawiający powołuje się na tabelę nr 7, która dotyczy humusowania skarp. Prosimy o zamieszczenie właściwej tabeli lub podanie obmiaru,
  12. Według opisu do stałej organizacji ruch do rozbiórki jest jeden znak i 17 sztuk tablic U-3a i U-3b. Według przedmiaru do rozbiórki są 4 szt. znaków i słupków oraz 35 szt. słupków prowadzących. Prosimy o wyjaśnienie i podanie prawidłowych ilości,
  13. Według rysunków do SOT jest 5 znaków do przestawienia i wykonanie 3 szt. nowych. Prosimy o potwierdzenie, że w poz. 66 należy ująć przestawienie 5 szt. i wykonanie 3 szt. znaków nowych. Ponadto prosimy o informację, czy w pozycji 67 przedmiaru należy ująć nowe słupki,
  14. Jaki okres gwarancji przewiduje Zamawiający na oznakowanie poziome cienkowarstwowe,
  15. Prosimy o poprawienie ilości w pozycjach: 18,57,65,74 ponieważ nie zgadzając się z sumą poszczególnych pozycji,
  16. Prosimy o wyjaśnienia dotyczące ilości brukowania: w pozycji 81 przedmiaru wpisano 10m2, natomiast wg załącznika nr 2 jest to 5m2. Jeżeli w załączniku podano ilość brukowania jednego wlotu, a ilość w przedmiarze jest prawidłowa, prosimy o wskazanie, czy ilość z poz. 84 przedmiaru jest prawidłowa,
  17. SST D.04.07.01 powołuje się na normę PN-S-96025, powołując się jednocześnie na krzywe uziarnienia i podając wymagania wg WT-2 2010. Prosimy o ujednolicenie zapisów,
  18. Według SST D.05.03.05 należy wykonać warstwę ścieralną AC11S 35/50, WT-2 2010 nie dopuszcza stosowania asfaltu 35/50 do warstwy ścieralnej AC11S. Prosimy o dopuszczenie asfaltu D 50/70 do wykonania w/w warstwy,
  19. Według D.10.07.01 pkt. 2.2.2 należy wykonać warstwę ścieralną o grubości 5cm i warstwę wiążącą o grubości 7cm, natomiast według przedmiaru grubość warstwy ścieralnej ma wysokość 4 cm a wiążącej 8cm. Prosimy o wskazanie prawidłowych grubości,
  20. Według SIWZ wynagrodzenie jest ryczałtowe. W jakim celu Zamawiający przy odbiorze żądać będzie kosztorysu powykonawczego i obmiaru robót (pkt III ppkt 21 SIWZ),
  21. W jakim celu Zamawiający żąda harmonogramu rzeczowo – finansowego robót, skoro przewiduje się płatność za wykonanie roboty jedną fakturą – fakturą końcowa?
  22. Z uwagi, iż Zamawiający udostępnił na stronie internetowej dwie specyfikacje dotyczące ustawienia barier drogowych: D.07.05.01 „Bariery ochronne stalowe” oraz D.07.05.01 „Bariery ochronne linowe” prosimy o informację, jaki rodzaj barier należy zastosować na przedmiotowym odcinku drogi ?
  23. W związku z zapisami w przedmiarze i kosztorysie w poz.78 prosimy o potwierdzenie, że roboty będą wykonywane przy pełnym zamknięciu przebudowywanego odcinka.
 
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wyjaśnia co następuje:
 
Ad. 1 Do wykonania nawierzchni z betonu asfaltowego należy stosować kruszywa zgodnie z WT-1 z 2010r. Zamawiający zamieszcza na stronie przedmiar i kosztorys ofertowy z poprawionymi poz. 48-49 i poz. 50-51.
Ad. 2 Zgodnie z zapisami „I Opis przedmiotu zamówienia pkt.14 - Dokładny zakres rzeczowy i asortymentowy robót określa załączony przedmiar stanowiący element dokumentacji. W załączonym przedmiarze wyszczególnione pozycje stanowią wraz z SST podstawę do określenia technologii robót. Przyjęta przez Wykonawcę technologia musi uwzględniać warunki określone w umowie oraz być zgodna z warunkami technicznymi
oraz zapisami;
„III WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW – pkt. 2 – potencjalny Wykonawca winien wskazać wytwórnie mas bitumicznych oraz laboratorium drogowe, którymi będzie dysponował podczas realizacji przedmiotowego zamówienia.
W związku z powyższym recepty na każdą z warstw bitumicznych winny być sporządzone przez wytwórnie mas bitumicznych (wykazaną w ofercie) potencjalnego Wykonawcy zadania i zaakceptowane przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego.
Ad. 3 Do wykonania nawierzchni z betonu asfaltowego należy stosować lepiszcze asfaltowe zgodnie z WT-2 z 2010r. Zamawiający zamieszcza na stronie poprawiony SST D-05.03.05.
Ad. 4 Materiały stosowane dla przedmiotowego zadania powinny opowiadać Opisowi Przedmiotu Zamówienia - pkt. 23, cz. III Opis przedmiotu zamówienia.       
Ad. 5   Wymagania zostały szczegółowo określone w dokumentacji projektowej na rys „Posadowienie rury przepustu”.
Ad. 6 Schemat układania geosyntetyku został ujęty w dokumentacji projektowej na rys. „Schemat układania geosyntetyku” a miejsca ułożenia zostało pokazane na rys. „Przekroje poprzeczne”. Potencjalny wykonawca winien ująć ułożenie geosyntetyku w cenie jednostkowej (m3) nasypu. Do wykonania umocnienia skarp wymagania dla geosyntetyków zostały określone w SST D 02.03.01.b w pkt. 2.2.2 oraz w dokumentacji projektowej.
Ad. 7 W poz. 23 przedmiaru został uwzględniony wykop z załącznika nr 3 – Wykaz robót na zjazdach.
Ad. 8 Wykorzystanie gruntu z wykopu nadającego się do wbudowania w nasyp zostało uwzględnione w poz.20 przedmiaru.
Ad. 9 Załącznik nr 2 został uwzględniony w poz. 9 przedmiaru – (3376,6m3 -576m3+27,2m3 ~ 2830m3).
Ad. 10 Poz. 58 przedmiaru została uzupełniona o wartość 91 m2 wg załącznika nr 2.
Ad. 11 Darniowanie rowów na płask należy wykonać zgodnie z dokumentacją techniczną oraz zgodnie z warunkami technicznymi, które określają spadki podłużne niwelety dna rowu, wraz ze sposobem ichumocnienia. Zamawiającyzamieszcza na stronie internetowej przedmiar i kosztorys ofertowy z poprawioną poz. 59.
Ad. 12 W opisie do stałej organizacji ruchu, rozbiórka tablic U-3a i U3-b dotyczy odcinka II(44+750-45+100) a nie przedmiotowego odcinka I (36+000-37+000). Do wyceny robót rozbiórkowych należy przyjąć ilości z przedmiaru.
Ad. 13 Zarówno dla poz. 66 jak również dla poz. 67 należy przyjąć ustawienie nowych znaków i słupków w ilości zgodnej z SOR. Jednocześnie dla znaków należy zastosować folie odblaskowa min. TYP II.
Ad. 14 Zamawiający przewiduje okres gwarancji na oznakowanie poziome cienkowarstwowe wynoszący 1 rok.
Ad. 15 Zamawiający zamieszcza na stronie internetowej przedmiar i kosztorys ofertowy z poprawionymi pozycjami:18, 57, 65, 74.
Ad. 16 Ilość podana w przedmiarze dla poz. 81 zawiera brukowanie wlotu i wylotu. Zamawiający zamieszcza na stronie internetowej przedmiar i kosztorys ofertowy z poprawioną poz. 8.
Ad. 17 Zapisy zostały sprecyzowane. Zamawiający zamieszcza na stronie internetowej ujednolicony SST D.04.07.01.
Ad. 18 Do wykonania nawierzchni z betonu asfaltowego należy stosować lepiszcze asfaltowe zgodnie z WT-2 z 2010r. Zamawiający zamieszcza na stronie poprawiony SST D-05.03.05.
Ad. 19 Należy wykonać warstwy bitumiczne o grubości przedstawionej w SST D.10.07.01.
Ad. 20 Kosztorys powykonawczy jest załącznikiem do faktury.
Ad. 21 W celu możliwości kontroli postępu robót.     
Ad. 22 Na przedmiotowym odcinku drogi Zamawiający dopuszcza stosowanie dwóch rodzajów barier ochronnych. Na odcinkach prostych bariery linowe. Dla zjazdów indywidualnych i dróg niższych kategorii bariery stalowe.      

Ad. 23 Potencjalny wykonawca zadania powinien wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, a w szczególności, zgodnie z pkt. 1,7,16,17,29 dotyczącymi powyższego zapytania.

 

Białystok, dn. 2012.05.17

 


 

 

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:


Numer ogłoszenia: 101497 - 2012; data zamieszczenia: 08.05.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku , ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok, woj. podlaskie, tel. 85 67 67 130, faks 85 67 67 153.
Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 670 Osowiec - Suchowola - Dąbrowa Białostocka - Nowy Dwór - Gr. Państwowa , na odcinku Suchowola - Dąbrowa Białostocka odcinek I od km 36+000 do km 37+000 - Etap I.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 670 Osowiec - Suchowola - Dąbrowa Białostocka - Nowy Dwór - Gr. Państwowa , na odcinku Suchowola - Dąbrowa Białostocka odcinek I od km 36+000 do km 37+000 - Etap I

Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie robót na odcinku drogi wojewódzkiej Nr 670 w od km 36+000 do km 37+000 ETAP I zgodnie z projektem wykonawczym o nazwie: Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 670 Osowiec - Suchowola - Dąbrowa Białostocka - Nowy Dwór - Gr. Państwowa , na odcinku Suchowola - Dąbrowa Białostocka odcinek I od km 36+000 do km 37+000 - Etap I

Zakres robót budowlanych obejmuje:

- poszerzenie istniejącej jezdni do 6,00m (konstrukcja dla KR3), wykonanie nowej nawierzchni jezdni z betonu asfaltowego

- przebudowę zjazdów i przepustów pod zjazdami,

- poprawa odwodnienia odcinka drogi poprzez przebudowę istniejącego przepustu w km 36+632,

- przebudowa istniejących skrzyżowań z drogami powiatowymi,

- poprawa bezpieczeństwa ruchu: wykonanie oznakowania poziomego i pionowego.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-6, 45.22.00.00-5.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
 
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 21.09.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie dotyczy
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • W zakresie spełnienia warunku, wymagane jest: wykazanie robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 1 zadanie polegające na przebudowie/rozbudowie/budowie drogi publicznej klasy min. Z o wartości nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł. (brutto) (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03. 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • W zakresie spełnienia warunków wymagane jest: 1) wytwórnia mas bitumicznych, (lokalizacja, wydajność, informacja o dostępie), 2) laboratorium drogowe (lokalizacja, informacja o dostępie).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • W zakresie spełnienia warunku wymagany jest: 1) Kierownik budowy, który powinien: posiadać uprawnienia pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji kierownika budowy do realizacji zadania objętego niniejszym zamówieniem, min. 2 lata doświadczenia z uprawnieniami, 2) Geodeta, który powinien posiadać uprawnienia w zakresie geodezyjnej obsługi inwestycji.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
  • W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 2 000 000,00 zł..
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
  1. wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
  2. wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
  3. wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
  4. oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
  5. opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
  1. oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
  2. aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  3. wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolności finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Dokument powinien być załączony w oryginale. 2) dokument ustanawiający reprezentowanie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (pełnomocnictwo).
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiany postanowień umowy określone zostały w SIWZ - umowa (wzór).
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok pokój 203..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.05.2012 godzina 09:30, miejsce: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok (sekretariat)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
 
 

Metryka strony

Udostępniający: Andrzej Kiszko Wydział Zamówień Publicznych

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Kiszko

Wprowadzający: Andrzej Kiszko

Data wprowadzenia: 2012-05-08

Data modyfikacji: 2012-06-06

Opublikował: Hanna Kardasz

Data publikacji: 2012-05-08