Ogłoszenie o zamówieniu z dnia 17.02.2012. Rozbudowa i budowa drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku Bakałarzewo – Suwałki z podziałem na zadania 1, 2,3

 

 

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY PO POWTÓRZENIU CZYNNOŚCI OCENY OFERT - ZADANIE 1

         
          Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na:
rozbudowę i budowę drogi wojewódzkiej nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku Bakałarzewo – Suwałki z podziałem na zadania:
zadanie 1 – Roboty budowlane związane z „Rozbudową i budową drogi wojewódzkiej nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku
Bakałarzewo – Suwałki, po uwzględnieniu wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 4 czerwca 2012 roku ”, zakończone zostało wyborem oferty firmy STRABAG Sp. z o. o., ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków.
 
Wybrano ofertę najkorzystniejszą, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W postępowaniu przetargowym wzięli udział następujący Wykonawcy:

1.         Konsorcjum firm: „Hydrogeo Polska” S. A., ul. Starościńska 1 B lok. 6, 02-516 Warszawa – Lider Konsorcjum i „Konstruktor Inzenjering d. d. Split”, 21 000 Split, Svecićva 4, Chorwacja - Partner Konsorcjum (przy jedynym kryterium       oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 34 343 780,51 zł) – oferta odrzucona;

2.         Skanska S. A., ul. Gen. J. Zajączka 9, 01-518 Warszawa, Oddział Budownictwa Inżynieryjnego w Olsztynie, 11-041 Olsztyn, Gutkowo 49 (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 66 283 412,76 zł);
3.         Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Drogowo – Mostowe Spółka Akcyjna, 16-400 Suwałki, ul. Przytorowa 24 Lider Konsorcjum i UAB „Śiauliu plentas” Lt-78149 m. Śiauliai, ul. Iśradeju g. 11 – Partner Konsorcjum  (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 38 146 200,99 zł);
4.         Budimex Budownictwo Sp. z o. o., ul. Stawki 40, 01-040 Warszawa (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 39 891 858,17 zł);
5.         STRABAG Sp. z o. o., ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 36 619 434,17 zł).
 

 19.06.2012 r.

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY - ZADANIE 1

         
          Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na:
rozbudowę i budowę drogi wojewódzkiej nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku Bakałarzewo – Suwałki z podziałem na zadania:
zadanie 1 – Roboty budowlane związane z „Rozbudową i budową drogi wojewódzkiej nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku
Bakałarzewo – Suwałki”, zakończone zostało wyborem oferty Konsorcjum firm: „Hydrogeo Polska” S. A., ul. Starościńska 1 B lok. 6, 02-516 Warszawa – Lider Konsorcjum i „Konstruktor Inzenjering d. d. Split”, 21 000 Split, Svacićva 4, Chorwacja  – Partner Konsorcjum.
 
Wybrano ofertę najkorzystniejszą, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W postępowaniu przetargowym wzięli udział następujący wykonawcy:
1.         Konsorcjum firm: „Hydrogeo Polska” S. A., ul. Starościńska 1 B lok. 6, 02-516 Warszawa – Lider Konsorcjum i „Konstruktor Inzenjering d. d. Split”, 21 000 Split, Svacićva 4, Chorwacja  – Partner Konsorcjum (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 34 343 780,51 zł);
2.         Skanska S. A., ul. Gen. J. Zajączka 9, 01-518 Warszawa, Oddział Budownictwa Inżynieryjnego w Olsztynie, 11-041 Olsztyn, Gutkowo 49 (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 66 283 412,76 zł);
3.         Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Drogowo – Mostowe Spółka Akcyjna, 16-400 Suwałki, ul. Przytorowa 24 Lider Konsorcjum i UAB „Śiauliu plentas” Lt-78149 m. Śiauliai, ul. Iśradeju g. 11 – Partner Konsorcjum  (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 38 146 200,99 zł);
4.         Budimex Budownictwo Sp. z o. o., ul. Stawki 40, 01-040 Warszawa (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 39 891 858,17 zł);
5.         STRABAG Sp. z o. o., ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 36 619 434,17 zł).
 

 

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY – ZADANIE 3

 
          Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na:
rozbudowę i budowę drogi wojewódzkiej nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku Bakałarzewo – Suwałki z podziałem na zadania:
zadanie 3 - Obsługa laboratoryjna na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: „Rozbudowę i budowę drogi wojewódzkiej nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku Bakałarzewo – Suwałki”,
zakończone zostało wyborem oferty Przedsiębiorstwa Handlowo – Usługowego OMEGA Wioletta Kacprzak, ul. Wojska Polskiego 72/17/3, 19-200 Grajewo.
 
Wybrano ofertę najkorzystniejszą, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W postępowaniu przetargowym wzięli udział następujący wykonawcy:
  1. TPA Instytut Badań Technicznych Sp. z o. o., ul. Parzniewska 8, 05-800 Pruszków (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 514 390,31 zł);
  2. Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o. o. ul. Kolejowa 28, 05-300 Mińsk Mazowiecki (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 511 507,80 zł);
  3. Laboratorium Drogowo – Budowlanego „BUDLAB” Ireneusz Kiełb, Hołudza 6, 28-160 Wiślica (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 420 389,40 zł).
  4. Przedsiębiorstwa Handlowo – Usługowego OMEGA Wioletta Kacprzak, ul. Wojska Polskiego 72/17/3, 19-200 Grajewo (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 368 864,70 zł).
 
11.05.2012r.

 

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY  - ZADANIE 2

         
          Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na:
rozbudowę i budowę drogi wojewódzkiej nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku Bakałarzewo – Suwałki z podziałem na zadania:
zadanie 2 - Pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: „Rozbudowę i budowę drogi wojewódzkiej nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku Bakałarzewo – Suwałki”,
zakończone zostało wyborem oferty Konsorcjum firm: JM-Projekt Jarosław Malinowski, ul. Klonowa 5, 16-300 Augustów – Lider Konsorcjum, „Drog-Ar” Waldemar Araszkiewicz ul. Mickiewicza 15 m 3, 16-300 Augustów – Partner Konsorcjum, Przedsiębiorstwo Inżynierii Komunalnej „PIK” Krzysztof Bronisław Leniec Maldanin 18 A, 12-200 Pisz – Partner Konsorcjum.
 
Wybrano ofertę najkorzystniejszą, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W postępowaniu przetargowym wzięli udział następujący wykonawcy:
  1. Konsorcjum firm: JM-Projekt Jarosław Malinowski, ul. Klonowa 5, 16-300 Augustów – Lider Konsorcjum, „Drog-Ar” Waldemar Araszkiewicz ul. Mickiewicza 15 m 3, 16-300 Augustów – Partner Konsorcjum, Przedsiębiorstwo Inżynierii Komunalnej „PIK” Krzysztof Bronisław Leniec Maldanin 18 A, 12-200 Pisz – Partner Konsorcjum (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 598 616,40 zł);
  2. Konsorcjum firm: ZUB „Inżynier” Ireneusz Grasko, ul. Janowska 11 D, 21-500 Biała Podlaska - Lider konsorcjum i BBF Sp. z o.o. ul. Dąbrowskiego 461 60-451 Poznań – Partner Konsorcjum (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 643 277,70 zł);
  3. DDG Sp. z o. o. Sp. Komandytowa, ul. Warszawska 100, 21-500 Biała Podlaska z ceną ofertową 527 547,00 zł – oferta odrzucona.
 09.05.2012r.

 


ZMIANA SIWZ – dotyczy ZADANIA 1

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wprowadza zmiany do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia naZadanie 1 – Roboty budowlane związane z „Rozbudową i budową drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku Bakałarzewo – Suwałki.”
Zamawiający dokonuje zmiany SIWZ:
W Załączniku Nr 7 WARUNKI REALIZACJI ZAMÓWIENIA - pkt. 4.4 otrzymuje brzmienie:
„4.4 Uwzględnienie w cenie ryczałtowej ewentualnych kosztów związanych z właściwym odwodnieniem korpusu drogowego (koszt wykonania robót) poprzez:
4.4.1 Poniesienie kosztów związanych z tymczasowym zajęciem terenu dla wykonania regulacji rowów i cieków wodnych celem odwodnienia korpusu drogowego oraz swobodnym odpływem wód z drogowych obiektów inżynierskich przedmiotowej inwestycji
4.4.2. Wykonanie odwodnienia korpusu drogowego przed przystąpieniem do robót zasadniczych (np. nasyp, warstwy odcinającej podbudowy)”.

 

UZUPEŁNIENIE SIWZ dostępne poniżej - dotyczy ZADANIA 1

ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA WYKONAWCÓW - dotyczy ZADANIA 1,  dostępne w załączniku  - plik: odpowiedzi 26.03.2012.

26.03.2012


INFORMACJA O ZMIANIE OGŁOSZENIA w wersji pdf dostępna w Załączniku.

SIWZ po zmianie na Zadanie 3 dostępna w Załączniku.

ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA - Zadanie 3

 
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wprowadza zmiany do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Rozbudowę i budowę drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku Bakałarzewo – Suwałki na zadanie:
 
Zadanie 3 - Obsługa laboratoryjna
na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: „Rozbudowę i budowę drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku Bakałarzewo – Suwałki”.
Zamawiający dokonuje zmiany SIWZ:
 
CZĘŚĆ V. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
 
  • pkt. 4.1). a) otrzymuje brzmienie:
„1) Kierownik zespołu obsługi laboratoryjnej pełniący funkcję koordynatora pracy zespołu winien posiadać następujące kwalifikacje i doświadczenie:
a)    minimum wykształcenie techniczne budowlane lub drogowe,”.
 16.03.2012r.

 

ODPOWIEDZI NA PYTANIA WYKONAWCÓW

Dotyczy: przetargu nieograniczonego na: Zadanie 1 – Roboty budowlane związane z „Rozbudową i budową drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku Bakałarzewo – Suwałki.”


Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w odpowiedzi na zapytania potencjalnych wykonawców w sprawie przetargu nieograniczonego na ww zadanie wyjaśnia co następuje:


Pytanie 1
Czy Zamawiający zaakceptuje do stosowania umowę faktoringową zawartą pomiędzy Wykonawcą a bankiem?

Odpowiedź na pytanie 1
Zamawiający nie zaakceptuje umowy faktoringowej.


Pytanie 2
W związku z przygotowaniem oferty na w/w przetarg, (…) zwraca się o przekazanie kosztorysów ofertowych w formie edytowanej, tj. zapisanych w formacie.xls.

Odpowiedź na pytanie 2
Zamawiający, zgodnie z obowiązującymi przepisami nie ma prawa udostępniania dokumentów przetargowych w wersjach edytowalnych.

07.03.2012r.

TERMIN SKŁADANIA OFERT na zadanie 1, 2, 3: do dnia 11.04.2012 roku.

 

INFORMACJA O ZMIANIE OGŁOSZENIA w wersji pdf dostępna w Załączniku.

 

SIWZ po zmianie na Zadanie 1, 2, 3 dostępne w Załączniku.

 

ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA nr 2

 
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wprowadza zmiany do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Rozbudowę i budowę drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku Bakałarzewo – Suwałki na zadania:
 
Zadanie 1 – Roboty budowlane
związane z „Rozbudową i budową drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku Bakałarzewo – Suwałki.”
Zamawiający dokonuje zmiany SIWZ:
 
  1. CZĘŚĆ III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
  • pkt. 1. 7) otrzymuje brzmienie:
„ 7) budowa i przebudowa 13 par zatok autobusowych;”
  • pkt. 1. 10) otrzymuje brzmienie:
„10) budowa ciągu pieszo – rowerowego;”.

 

   2. CZĘŚĆ XIV. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT, MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT

  • pkt. 2 otrzymuje brzmienie:
       „2. Ofertę należy złożyć w Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku ul. Elewatorska 6 - sekretariat, nie później niż do godz. 9:30 dnia 11.04.2012 roku.”
 
 
Zadanie 2 - Pełnienie nadzoru inwestorskiego
na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: „Rozbudowę i budowę drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku Bakałarzewo – Suwałki”
Zamawiający dokonuje zmiany SIWZ:
 
1.  CZĘŚĆ III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
  • pkt. 1. 7) otrzymuje brzmienie:
„ 7) budowa i przebudowa 13 par zatok autobusowych;”
  • pkt. 1. 10) otrzymuje brzmienie:
„10) budowa ciągu pieszo – rowerowego;”.
 
2.  CZĘŚĆ XIV. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT, MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT
  • pkt. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Ofertę należy złożyć w Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku ul. Elewatorska 6 - sekretariat, nie później niż do godz. 9:30 dnia 11.04.2012 roku.”
 
Zadanie 3 - Obsługa laboratoryjna
na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: „Rozbudowę i budowę drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku Bakałarzewo – Suwałki”.
Zamawiający dokonuje zmiany SIWZ:
 
1.  CZĘŚĆ III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
  • pkt. 1. 10. otrzymuje brzmienie:
„10. budowa ciągu pieszo – rowerowego;”.
 
2.  CZĘŚĆ V. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
 
  • pkt. 4.1). a) otrzymuje brzmienie:
„1) Kierownik zespołu obsługi laboratoryjnej pełniący funkcję koordynatora pracy zespołu winien posiadać następujące kwalifikacje i doświadczenie:
a)    minimum wykształcenie budowlane lub drogowe,”.
 
3.  CZĘŚĆ XIV. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT, MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT
  • pkt. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Ofertę należy złożyć w Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku ul. Elewatorska 6 - sekretariat, nie później niż do godz. 9:30 dnia 11.04.2012 roku.”
 15.03.2012r.

 

 

ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA nr 1

 
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wprowadza zmiany do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Rozbudowę i budowę drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku Bakałarzewo – Suwałki na zadania:
 
Zadanie 1 – Roboty budowlane
związane z „Rozbudową i budową drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku Bakałarzewo – Suwałki.”
 
Zadanie 2 - Pełnienie nadzoru inwestorskiego
na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: „Rozbudowę i budowę drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku Bakałarzewo – Suwałki”
 
Zadanie 3 - Obsługa laboratoryjna na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: „Rozbudowę i budowę drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku Bakałarzewo – Suwałki”.
 
W SIWZ na Zadanie 1, 2, i 3 wprowadza się nowy Przedmiar robót dotyczący branży drogowej na odcinku Przebród- Suwałki od km 24 + 650 do km 28 + 677.
 
  • Plik „Przedmiar przebród – suwałki po zmianie” dostępny w Załączniku.
 
02.03.2012r.

 

 

 

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

22/02/2012 S36 Państwa członkowskie - Roboty budowlane - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta

PL-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg
2012/S 36-057876
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane

Dyrektywa 2004/18/WE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Osoba do kontaktów: Hanna Sołowianiuk-Kardasz
15-620 Białystok
POLSKA
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Inny: zarządzanie drogami wojewódzkimi
I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
II.1)Opis
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Rozbudowa i budowa drogi wojewódzkiej nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku Bakałarzewo – Suwałki z podziałem na zadania:
— zadanie 1 – Roboty budowlane związane z „Rozbudową i budową drogi wojewódzkiej nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku Bakałarzewo – Suwałki.”,
— zadanie 2 - Pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: „Rozbudowę i budowę drogi wojewódzkiej nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku Bakałarzewo – Suwałki”,
— zadanie 3 - Obsługa laboratoryjna na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: „Rozbudowę i budowę drogi wojewódzkiej nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku Bakałarzewo – Suwałki”.
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług
Roboty budowlane
Wykonanie
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: droga wojewódzka nr 653.
Kod NUTS PL343
II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego

II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu

Zadanie 1- Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z „Rozbudową i budową drogi wojewódzkiej nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku Bakałarzewo – Suwałki” przewidziane do wykonania zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją techniczną i warunkami określonymi dla Wykonawcy robót, obejmujące m.in.:
1) wykonanie przebudowy jezdni poprzez wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do przenoszenia obciążenia ruchem KR3 od km 13+108 do km 28+677;
2) przebudowę mostu na przepust na rzece Czerwonka w km 14+361;
3) przebudowę przepustu pod ciągiem pieszo-rowerowym na rzece Czerwonka w km 14+361;
4) przebudowa mostu na rzece Szczeberka w km 22+525,5;
5) budowa objazdu tymczasowego z przepustem tymczasowym na czas przebudowy mostu przez rzekę Szczeberka w km 22+525,5 w ciągu drogi wojewódzkiej;
6) przebudowa przepustów w ciągu drogi wojewódzkiej – 21 szt.;
7) budowa i przebudowa zatok autobusowych 6 par z betonu asfaltowego, i 7 par z kostki kamiennej;
8) budowa zatoki do kontroli i ważenia pojazdów;
9) budowa zatok parkingowych;
10) budowa ciągu pieszo-rowerowego o nawierzchni bitumicznej;
11) budowa chodników;
12) przebudowa skrzyżowań z drogami niższych kategorii;
13) przebudowa i budowa zjazdów publicznych i indywidualnych wraz z przepustami;
14) usunięcie drzew i krzewów kolidujących z robotami drogowymi;
15) poprawa systemu odwodnienia drogi poprzez budowę kanalizacji deszczowej;
16) przebudowa kolidującego uzbrojenia technicznego:
— przebudowa kabla telekomunikacyjnego,
— przebudowa linii napowietrznej nn,
— przebudowa słupów napowietrznej linii energetycznej.
17) budowa odcinka linii nn oświetlenia drogowego i budowa zasilania oznakowania aktywnego;
18) wykonanie oznakowania poziomego i pionowego oraz elementów bezpieczeństwa ruchu, w tym wysepek segregujących;
19) wykonanie kanału technologicznego.
2. Cel zamówienia:
Osiągnięcie niżej wymienionych wskaźników produktu:
1) długość przebudowanej drogi wojewódzkiej: 15,569 km;
2) liczba przebudowanych drogowych obiektów inżynierskich: 22 szt.


Zadanie 2 - Zamówienie obejmuje:
Pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: Rozbudowę i budowę drogi wojewódzkiej nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku Bakałarzewo – Suwałki.
1. Parametry charakterystyczne inwestycji:
a) długość przebudowanej drogi wojewódzkiej: 15,569 km,
b) liczba przebudowanych drogowych obiektów inżynierskich: 22 szt.
2. Zamówieniem nadzoru objęte zostaną m.in następujące roboty:
1) wykonanie przebudowy jezdni poprzez wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do przenoszenia obciążenia ruchem KR3 od km 13+108 do km 28+677;
2) przebudowę mostu na przepust na rzece Czerwonka w km 14+361;
3) przebudowę przepustu pod ciągiem pieszo-rowerowym na rzece Czerwonka w km 14+361;
4) przebudowa mostu na rzece Szczeberka w km 22+525,5;
5) budowa objazdu tymczasowego z przepustem tymczasowym na czas przebudowy mostu przez rzekę Szczeberka w km 22+525,5 w ciągu drogi wojewódzkiej;
6) przebudowa przepustów w ciągu drogi wojewódzkiej – 21 szt.;
7) budowa i przebudowa zatok autobusowych 6 par z betonu asfaltowego, i 7 par z kostki kamiennej;
8) budowa zatoki do kontroli i ważenia pojazdów;
9) budowa zatok parkingowych;
10) budowa ciągu pieszo – rowerowego o nawierzchni bitumicznej;
11) budowa chodników;
12) przebudowa skrzyżowań z drogami niższych kategorii;
13) przebudowa i budowa zjazdów publicznych i indywidualnych wraz z przepustami;
14) usunięcie drzew i krzewów kolidujących z robotami drogowymi;
15) poprawa systemu odwodnienia drogi poprzez budowę kanalizacji deszczowej;
16) przebudowa kolidującego uzbrojenia technicznego:
— przebudowa kabla telekomunikacyjnego,
— przebudowa linii napowietrznej nn,
— przebudowa słupów napowietrznej linii energetycznej.
17) budowa odcinka linii nn oświetlenia drogowego i budowa zasilania oznakowania aktywnego;
18) wykonanie oznakowania poziomego i pionowego oraz elementów bezpieczeństwa ruchu, w tym wysepek segregujących,
19) wykonanie kanału technologicznego.
Szczegółowy zakres rzeczowy został określony w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych.
3. W ramach niniejszego zamówienia nadzór inwestorski obejmuje:
1) branżę drogową,
2) branżę mostową,
3) branżę telekomunikacyjną i kanał technologiczny,
4) branżę elektroenergetyczną,
5) branżę sanitarną.

Zadanie 3 - Zamówienie obejmuje:
Wykonywanie badań laboratoryjnych na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na:
„Rozbudowę i budowę drogi wojewódzkiej nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku Bakałarzewo – Suwałki”.
1. Parametry charakterystyczne inwestycji:
1) długość przebudowanej drogi wojewódzkiej: 15,569 km,
2) liczba przebudowanych drogowych obiektów inżynierskich: 22 szt.
2. Zamówieniem będą objęte badania laboratoryjne na robotach przewidzianych do wykonania w ramach zadania 1, wykonywane zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją techniczną i warunkami umowy zawartej z wykonawcą robót, obejmujące m.in.:
1. wykonanie przebudowy jezdni poprzez wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do przenoszenia obciążenia ruchem KR3 od km 13+108 do km 28+677;
2. przebudowę mostu na przepust na rzece Czerwonka w km 14+361;
3. przebudowę przepustu pod ciągiem pieszo-rowerowym na rzece Czerwonka w km 14+361;
4. przebudowa mostu na rzece Szczeberka w km 22+525,5;
5. budowa objazdu tymczasowego z przepustem tymczasowym na czas przebudowy mostu przez rzekę Szczeberka w km 22+525,5 w ciągu drogi wojewódzkiej;
6. przebudowa przepustów w ciągu drogi wojewódzkiej – 21 szt.;
7. budowa i przebudowa 13 par zatok autobusowych;
8. budowa zatoki do kontroli i ważenia pojazdów;
9. budowa zatok parkingowych;
10. budowa ciągu pieszo – rowerowego o nawierzchni bitumicznej;
11. budowa chodników;
12. przebudowa skrzyżowań z drogami niższych kategorii;
13. przebudowa i budowa zjazdów publicznych i indywidualnych wraz z przepustami;
14. usunięcie drzew i krzewów kolidujących z robotami drogowymi;
15. poprawa systemu odwodnienia drogi poprzez budowę kanalizacji deszczowej;
16. przebudowa kolidującego uzbrojenia technicznego:
— przebudowa kabla telekomunikacyjnego,
— przebudowa linii napowietrznej nn,
— przebudowa słupów napowietrznej linii energetycznej.
17. budowa odcinka linii nn oświetlenia drogowego i budowa zasilania oznakowania aktywnego;
18. wykonanie oznakowania poziomego i pionowego oraz elementów bezpieczeństwa ruchu, w tym wysepek segregujących,
19. wykonanie kanału technologicznego.
W ramach niniejszego zamówienia obsługa laboratoryjna obejmuje:
1) branżę drogową,
2) branżę mostową,
3) branżę telekomunikacyjną i kanał technologiczny,
4) elektroenergetyczną,
5) sanitarną.

II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
45233120, 45232300, 45231400, 45330000, 45232310, 45221111, 71247000, 73110000
II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): tak
II.1.8)Części
To zamówienie podzielone jest na części: tak
Oferty można składać w odniesieniu do tylko jednej części
II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Rozpoczęcie 30.4.2012. Zakończenie 30.9.2014
Informacje o częściach zamówienia
Część nr: 1 Nazwa: Zadanie 1 – Roboty budowlane związane z „Rozbudową i budową drogi wojewódzkiej nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą
1)Krótki opis
Roboty budowlane związane z „Rozbudową i budową drogi wojewódzkiej nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku Bakałarzewo – Suwałki” przewidziane do wykonania zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją techniczną i warunkami określonymi dla Wykonawcy robót, obejmujące m.in.:
1) wykonanie przebudowy jezdni poprzez wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do przenoszenia obciążenia ruchem KR3 od km 13+108 do km 28+677;
2) przebudowę mostu na przepust na rzece Czerwonka w km 14+361;
3) przebudowę przepustu pod ciągiem pieszo-rowerowym na rzece Czerwonka w km 14+361;
4) przebudowa mostu na rzece Szczeberka w km 22+525,5;
5) budowa objazdu tymczasowego z przepustem tymczasowym na czas przebudowy mostu przez rzekę Szczeberka w km 22+525,5 w ciągu drogi wojewódzkiej;
6) przebudowa przepustów w ciągu drogi wojewódzkiej – 21 szt.;
7) budowa i przebudowa zatok autobusowych 6 par z betonu asfaltowego, i 7 par z kostki kamiennej;
8) budowa zatoki do kontroli i ważenia pojazdów;
9) budowa zatok parkingowych;
10) budowa ciągu pieszo – rowerowego o nawierzchni bitumicznej;
11) budowa chodników;
12) przebudowa skrzyżowań z drogami niższych kategorii;
13) przebudowa i budowa zjazdów publicznych i indywidualnych wraz z przepustami;
14) usunięcie drzew i krzewów kolidujących z robotami drogowymi;
15) poprawa systemu odwodnienia drogi poprzez budowę kanalizacji deszczowej;
16) przebudowa kolidującego uzbrojenia technicznego:
— przebudowa kabla telekomunikacyjnego,
— przebudowa linii napowietrznej nn,
— przebudowa słupów napowietrznej linii energetycznej.
17) budowa odcinka linii nn oświetlenia drogowego i budowa zasilania oznakowania aktywnego;
18) wykonanie oznakowania poziomego i pionowego oraz elementów bezpieczeństwa ruchu, w tym wysepek segregujących;
19) wykonanie kanału technologicznego.
2)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
45233120, 45232300, 45231400, 45330000, 45232310, 45221111
4)Informacje o różnych datach dotyczących czasu trwania lub rozpoczęcia/realizacji zamówienia
Rozpoczęcie 30.4.2012. Zakończenie 30.9.2014
Część nr: 2 Nazwa: Zadanie 2 - Pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: „Rozbudowę i budowę drogi wojewódzkiej nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku Bakałarzewo – Suwałki”
1)Krótki opis
Pełnienie nadzoru inwestorskiego na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: Rozbudowę i budowę drogi wojewódzkiej nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku Bakałarzewo – Suwałki.
1. Parametry charakterystyczne inwestycji:
a) długość przebudowanej drogi wojewódzkiej: 15,569 km,
b) liczba przebudowanych drogowych obiektów inżynierskich: 22 szt.
2. Zamówieniem nadzoru objęte zostaną m.in następujące roboty:
1) wykonanie przebudowy jezdni poprzez wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do przenoszenia obciążenia ruchem KR3 od km 13+108 do km 28+677;
2) przebudowę mostu na przepust na rzece Czerwonka w km 14+361;
3) przebudowę przepustu pod ciągiem pieszo-rowerowym na rzece Czerwonka w km 14+361;
4) przebudowa mostu na rzece Szczeberka w km 22+525,5;
5) budowa objazdu tymczasowego z przepustem tymczasowym na czas przebudowy mostu przez rzekę Szczeberka w km 22+525,5 w ciągu drogi wojewódzkiej;
6) przebudowa przepustów w ciągu drogi wojewódzkiej – 21 szt.;
7) budowa i przebudowa zatok autobusowych 6 par z betonu asfaltowego, i 7 par z kostki kamiennej;
8) budowa zatoki do kontroli i ważenia pojazdów;
9) budowa zatok parkingowych;
10) budowa ciągu pieszo – rowerowego o nawierzchni bitumicznej;
11) budowa chodników;
12) przebudowa skrzyżowań z drogami niższych kategorii;
13) przebudowa i budowa zjazdów publicznych i indywidualnych wraz z przepustami;
14) usunięcie drzew i krzewów kolidujących z robotami drogowymi;
15) poprawa systemu odwodnienia drogi poprzez budowę kanalizacji deszczowej;
16) przebudowa kolidującego uzbrojenia technicznego:
— przebudowa kabla telekomunikacyjnego,
— przebudowa linii napowietrznej nn,
— przebudowa słupów napowietrznej linii energetycznej.
17) budowa odcinka linii nn oświetlenia drogowego i budowa zasilania oznakowania aktywnego;
18) wykonanie oznakowania poziomego i pionowego oraz elementów bezpieczeństwa ruchu, w tym wysepek segregujących,
19) wykonanie kanału technologicznego.
Szczegółowy zakres rzeczowy został określony w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych.
3. W ramach niniejszego zamówienia nadzór inwestorski obejmuje:
1) branżę drogową,
2) branżę mostową,
3) branżę telekomunikacyjną i kanał technologiczny,
4) branżę elektroenergetyczną,
5) branżę sanitarną.
2)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
71247000
4)Informacje o różnych datach dotyczących czasu trwania lub rozpoczęcia/realizacji zamówienia
Rozpoczęcie 30.4.2012. Zakończenie 30.9.2014
Część nr: 3 Nazwa: Zadanie 3 - Obsługa laboratoryjna na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na: „Rozbudowę i budowę drogi wojewódzkiej nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku Bakałarzewo – Suwałki”
1)Krótki opis
Wykonywanie badań laboratoryjnych na zadaniu określonym w dokumentacji projektowej na:
„Rozbudowę i budowę drogi wojewódzkiej nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą na odcinku Bakałarzewo – Suwałki”.
1. Parametry charakterystyczne inwestycji:
1) długość przebudowanej drogi wojewódzkiej: 15,569 km,
2) liczba przebudowanych drogowych obiektów inżynierskich: 22 szt.
2. Zamówieniem będą objęte badania laboratoryjne na robotach przewidzianych do wykonania w ramach zadania 1, wykonywane zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją techniczną i warunkami umowy zawartej z wykonawcą robót, obejmujące m.in.:
1. wykonanie przebudowy jezdni poprzez wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do przenoszenia obciążenia ruchem KR3 od km 13+108 do km 28+677;
2. przebudowę mostu na przepust na rzece Czerwonka w km 14+361;
3. przebudowę przepustu pod ciągiem pieszo-rowerowym na rzece Czerwonka w km 14+361;
4. przebudowa mostu na rzece Szczeberka w km 22+525,5;
5. budowa objazdu tymczasowego z przepustem tymczasowym na czas przebudowy mostu przez rzekę Szczeberka w km 22+525,5 w ciągu drogi wojewódzkiej;
6. przebudowa przepustów w ciągu drogi wojewódzkiej – 21 szt.;
7. budowa i przebudowa 13 par zatok autobusowych;
8. budowa zatoki do kontroli i ważenia pojazdów;
9. budowa zatok parkingowych;
10. budowa ciągu pieszo – rowerowego o nawierzchni bitumicznej;
11. budowa chodników;
12. przebudowa skrzyżowań z drogami niższych kategorii;
13. przebudowa i budowa zjazdów publicznych i indywidualnych wraz z przepustami;
14. usunięcie drzew i krzewów kolidujących z robotami drogowymi;
15. poprawa systemu odwodnienia drogi poprzez budowę kanalizacji deszczowej;
16. przebudowa kolidującego uzbrojenia technicznego:
— przebudowa kabla telekomunikacyjnego,
— przebudowa linii napowietrznej nn,
— przebudowa słupów napowietrznej linii energetycznej.
17. budowa odcinka linii nn oświetlenia drogowego i budowa zasilania oznakowania aktywnego;
18. wykonanie oznakowania poziomego i pionowego oraz elementów bezpieczeństwa ruchu, w tym wysepek segregujących,
19. wykonanie kanału technologicznego.
W ramach niniejszego zamówienia obsługa laboratoryjna obejmuje:
1) branżę drogową,
2) branżę mostową,
3) branżę telekomunikacyjną i kanał technologiczny,
4) elektroenergetyczną,
5) sanitarną.
2)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
73110000
4)Informacje o różnych datach dotyczących czasu trwania lub rozpoczęcia/realizacji zamówienia
Rozpoczęcie 30.4.2012. Zakończenie 30.9.2014
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:
— zadanie 1 - 300 000 PLN,
— zadanie 2 - 5 000 PLN,
— zadanie 3 - 2 000 PLN.
Wyłoniony w postępowaniu Wykonawca przed podpisaniem umowy zobowiazany będzie do wniesienia zabezpieczenia nalezytego wykonania umowy. Wykonawca udziela Zamawiającemu 5 letniej gwarancji jakości na roboty budowlane.
III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:
Zamówienie jest dofinansowane ze środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013.
III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postepowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamowienia, zgodnie z art. 23 ustawy z dnia 29.1.2004 r. Prawo zamówien Publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z póżn. zmn.).
III.1.4)Inne szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: tak
Opis szczególnych warunków: Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: tak.
Opis szczególnych warunków: Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawców. Zamówienie będzie realizowane zgodnie z prawem polskim, w szczególności z ustawą Prawo budowlane. Wykonawca robót musi zapewnić wykonanie robót zgodnie z prawem polskim, w szczególności z przepisami techniczno - budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczacymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie.
III.2)Warunki udziału
III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:

Zadanie 1 - O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:
1. Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Nie dotyczy.
2. Posiadania wiedzy i doświadczenia.
W zakresie spełnienia warunku, wymagane jest: wykazanie robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - min. 1 zadanie polegające na budowie/rozbudowie/przebudowie dróg publicznych klasy min. Z o wartości min. 20 000 000 PLN brutto, i min. 1 zadanie polegające na budowie/przebudowie/rozbudowie drogowego obiektu mostowego o długości min. 10 m (długość zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 16.02.2005r. w sprawie sposobu numeracji i ewidencji dróg publicznych, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz rejestru numerów nadanych drogom, obiektom mostowym i tunelom Dz. U. z 2005 r., nr 67, poz. 582) o wartości nie mniejszej niż 800 000 PLN brutto, lub min. 1 zadanie polegające na budowie/rozbudowie/przebudowie dróg publicznych klasy min. Z. wraz z budową/przebudową/rozbudową obiektu mostowego o długości min. 10 m (długość zgodnie z ww rozporządzeniem) o wartości łącznej nie mniejszej niż 20 000 000 PLN brutto, wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym.
W zakresie spełniania warunków wymagane jest wykazanie:
1) min. 1 szt. - wytwórni mieszanek mineralno-asfaltowych o wydajności min. 100 ton/godz.,
2) min. 1 szt. – rozkładarki/układarki/rozściełacza mieszanek mineralno-asfaltowych o szerokości roboczej min. 3,5 m.,
3) min. 2 szt. - walec statyczny, ogumiony, samojezdny,
4) min. 2 szt. - walec statyczny, stalowy, samojezdny,
5) informacja o dostępie do laboratorium drogowego.
4. Dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:
4.1 Kierownik budowy winien:
4.1.1. posiadać uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej – kierownika budowy w zakresie dróg publicznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, min 3 lata doświadczenia z uprawnieniami.
4.1.2. wykazać pełnienie funkcji kierownika budowy lub kierownika robót na wykonanym i rozliczonym min 1 zadaniu związanym z budową/rozbudową/przebudową dróg publicznych klasy min. Z o wartości min. 20 000 000 PLN brutto.
4.2 Kierownik robót drogowych winien:
4.2.1. posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej – kierownika robót w zakresie dróg publicznych do realizacji przedmiotowego zamówienia, min 3 lata doświadczenia z uprawnieniami.
4.2.2. wykazać pełnienie funkcji kierownika budowy lub kierownika robót na wykonanym i rozliczonym min. 1 zadaniu polegającym na budowie/rozbudowie/przebudowie dróg publicznych o długości min. 2 km.
4.3 Kierownik robót na drogowych obiektach inżynierskich winien:
4.3.1. posiadać uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej – kierownika robót na drogowych obiektach inżynierskich w ciągu dróg publicznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów min 3 lata doświadczenia z uprawnieniami,
4.3.2. wykazać pełnienie funkcji kierownika budowy lub kierownika robót na wykonanym i rozliczonym min. 1 zadaniu polegającym ma budowie/ przebudowie/rozbudowie drogowych obiektów mostowych w ciągu dróg publicznych o długości min. 10 m (długość zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 16.2.2005 r. w sprawie sposobu numeracji i ewidencji dróg publicznych, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz rejestru numerów nadanych drogom, obiektom mostowym i tunelom Dz. U. z 2005 r., nr 67, poz. 582) o wartości nie mniejszej niż 800 000 PLN brutto lub wykonane i rozliczone min. 1 zadanie polegające na budowie/przebudowie/rozbudowie dróg publicznych klasy min. Z wraz z budową/przebudową/rozbudową drogowego obiektu mostowego o dł. min. 10 m (długość zgodnie z ww rozporządzeniem) o łącznej wartości nie mniejszej niż 20 000 000 PLN brutto.
4.4 Kierownik robót telekomunikacyjnych winien:
4.4.1. posiadać uprawnienia do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z przedmiotowym zamówieniem. Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji Kierownika robót telekomunikacyjnych i Kierownika robót energetycznych.
4.5 Kierownik robót energetycznych winien:
4.5.1. posiadać uprawnienia do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z przedmiotowym zamówieniem. Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji kierownika robót energetycznych i telekomunikacyjnych.
4.6 Kierownik robót sanitarnych winien:
4.6.1. posiadać uprawnienia do kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z przedmiotowym zamówieniem.
4.7 Geodeta winien:
4.7.1. posiadać uprawnienia w zakresie obsługi inwestycji,
4.7.2. wykazać doświadczenie na wykonanym i rozliczonym min. 1 zadaniu związanym z budową/rozbudową/przebudową dróg publicznych.
4.8 Asystent kierownika budowy ds. rozliczeń winien:
4.8.1. wykazać doświadczenie na zrealizowanym i rozliczonym min. 1 zadaniu związanym z budową/rozbudową/przebudową dróg publicznych.
5. Sytuacji ekonomicznej i finansowej.
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 20 000 000 PLN.
6. Braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy.
Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia – nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wyszczególnionych w niniejszym ogłoszeniu.
Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
1. W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy:
1) oświadczanie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy,
2) wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, dat i miejsca wykonania z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone,
3) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami,
4) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,
5) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
6) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy (wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert).
2. W zakresie potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
1) oświadczenie, o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podst. art. 24 ust. 1 ustaw,
2) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy,
3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert);
4) aktualne zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert);
5) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1. pkt 4-8 ustawy (wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert);
6) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1. pkt 9 ustawy (wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert).
3. Inne dokumenty: pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolności finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków.
Dokument powinien być załączony w oryginale.
4. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia na zasadach, określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla Wykonawcy, tj. dotyczące ust. 2 pkt 1-6.
5. W przypadku złożenia wspólnej oferty przez kilku Wykonawców, Zamawiający dopuści taką ofertę, do której zostanie załączony dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
1) Oferta wspólna powinna zawierać:
a) oświadczenie wymienione w ust. 1 pkt 1, powinno być złożone w imieniu wszystkich Wykonawców,
b) dokumenty wymienione w ust. 1 pkt 2, 3, 4, 5, 6, składa dowolny Wykonawca /Wykonawcy wskazujący spełnianie warunków, spośród Wykonawców składających wspólną ofertę,
c) oświadczenie wymienione w ust. 2 pkt 1 oraz dokumenty wymienione w ust. 2 pkt 2-6, powinny być złożone przez każdego Wykonawcę.
2) Dokumenty winne być załączone w oryginale lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.
6. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, 3, 4, 6 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.
(Dokumenty, o których mowa w ust. 2 pkt 2, 6 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert, dokumenty, o których mowa w ust. 2 pkt 3, 4 powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert).
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 2 pkt 5, składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy (dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert). Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 2, 3, 4, 5, 6 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
Dokument zawierający oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym odpowiednio dla ust. 2 pkt 2, 5, 6 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert, natomiast odpowiednio dla pkt 3, 4 powinien być wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert).
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.

Zadanie 2
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:
1. Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Nie dotyczy.
2. Posiadania wiedzy i doświadczenia. W zakresie spełnienia warunku, wymagane jest: wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie – min. 1 zamówienie polegające na pełnieniu nadzoru inwestorskiego na zadaniu związanym z budową/rozbudową/przebudową dróg publicznych klasy minimum Z, o wartości robót min. 20 000 000,00 PLN brutto wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że nadzór ten został wykonany należycie.
3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym.
W zakresie spełniania warunków wymagane jest wykazanie:
Nie dotyczy.
4. Dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wskazanie:
4.1. Kierownik zespołu nadzorującego - Inspektor nadzoru robót drogowych winien:
1) posiadać uprawnienia budowlane bez ograniczeń do nadzorowania/kierowania robotami drogowymi w zakresie dróg publicznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, minimum 3 lata doświadczenia z uprawnieniami,
2) wykazać pełnienie funkcji inspektora nadzoru/kierownika budowy/kierownika robót – na wykonanym i rozliczonym min. 1 zadaniu polegającym na budowie/ rozbudowie/ przebudowie dróg publicznych klasy min. Z o wartości robót min. 20 000 000 PLN brutto.
4.2. Inspektor nadzoru na drogowych obiektach inżynierskich winien:
1) posiadać uprawnienia budowlane bez ograniczeń do nadzorowania/kierowania robotami budowlanymi w zakresie drogowych obiektów mostowych lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, minimum 3 lata doświadczenia z uprawnieniami,
2) wykazanie pełnienia funkcji inspektora nadzoru/kierownika budowy/ kierownika robót na budowie/przebudowie drogowych obiektów mostowych - wykonane i rozliczone: min. 1 zadanie polegające na budowie/rozbudowie/przebudowie drogowego obiektu mostowego o długości min. 10 m (długość zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 16.2.2005 r. w sprawie sposobu numeracji i ewidencji dróg publicznych, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz rejestru numerów nadanych drogom, obiektom mostowym i tunelom Dz. U. z 2005 r., nr 67, poz. 582) i wartości nie mniejszej niż 800 000 PLN brutto lub min. 1 zadanie polegające na budowie/przebudowie/rozbudowie dróg publicznych klasy min. Z wraz z budową/przebudową/rozbudową drogowego obiektu mostowego o długości min. 10 m (długość zgodnie z ww rozporządzeniem) i łącznej wartości nie mniejszej niż 2 000 000 PLN brutto.
4.3. Inspektor nadzoru robót telekomunikacyjnych winien: posiadać uprawnienia do nadzorowania/kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z przedmiotowym zamówieniem. Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji Inspektora nadzoru robót telekomunikacyjnych i Inspektora nadzoru robót energetycznych.
4.4. Inspektor nadzoru robót energetycznych winien: posiadać uprawnienia do nadzorowania/kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z przedmiotowym zamówieniem. Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji Inspektora nadzoru robót energetycznych i Inspektora nadzoru robót telekomunikacyjnych.
4.5. Inspektor nadzoru robót sanitarnych winien: posiadać uprawnienia do nadzorowania/kierowania robotami pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej na robotach związanych z przedmiotowym zamówieniem.
4.6. Asystent ds. rozliczeń winien: wykazać doświadczenie na zrealizowanym i rozliczonym min. 1 zadaniu związanym z budową/rozbudową/przebudową dróg publicznych.
5. Sytuacji ekonomicznej i finansowej.
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest: wykazanie, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 500 000 PLN brutto.
6. Braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy.
Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia – nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wyszczególnionych w niniejszym ogłoszeniu.
Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
1. W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy:
1) oświadczanie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy,
2) wykaz wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane należycie,
3) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,
4) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
5) opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia,
2. W zakresie potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
1) oświadczenie, o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podst. art. 24 ust. 1 ustawy – załącznik nr 2,
2) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy,
3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert);
4) aktualne zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert);
5) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1. pkt 4-8 ustawy (wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert);
6) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1. pkt 9 ustawy (wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert).
3. Inne dokumenty: pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolności finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków.
Dokument powinien być załączony w oryginale.
4. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia na zasadach, określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla Wykonawcy, tj. dotyczące ust. 2 pkt 1-6.
5. W przypadku złożenia wspólnej oferty przez kilku Wykonawców, Zamawiający dopuści taką ofertę, do której zostanie załączony dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
1) Oferta wspólna powinna zawierać:
a) oświadczenie wymienione w ust. 1 pkt 1, powinno być złożone w imieniu wszystkich Wykonawców,
b) dokumenty wymienione w ust. 1 pkt 2, 3, 4, 5 składa dowolny Wykonawca /Wykonawcy wskazujący spełnianie warunków, spośród Wykonawców składających wspólną ofertę,
c) oświadczenie wymienione w ust. 2 pkt 1 oraz dokumenty wymienione w ust. 2 pkt 2-6, powinny być złożone przez każdego Wykonawcę.
2) Dokumenty winne być załączone w oryginale lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.
6. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, 3, 4, 6 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.
Dokumenty, o których mowa w ust. 2 pkt 2, 6 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert, dokumenty, o których mowa w ust. 2 pkt 3, 4 powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert).
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 2 pkt 5, składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy (dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert). Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 2, 3, 4, 5, 6 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
Dokument zawierający oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym odpowiednio dla ust. 2 pkt 2, 5, 6 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert, natomiast odpowiednio dla pkt 3, 4, powinien być wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert).
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.

Zadanie 3
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:
1. Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Nie dotyczy.
2. Posiadania wiedzy i doświadczenia.
W zakresie spełnienia warunku, wymagane jest: wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, usług polegających na obsłudze laboratoryjnej robót budowlanych - min. 1 zadanie dotyczące budowy/rozbudowy/przebudowy dróg o wartości obsługi laboratoryjnej minimum 200 000 PLN brutto, wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie.
3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym.
W zakresie spełniania warunków wymagane jest wykazanie dysponowania nw. sprzętem: aparat VSS, aparat Marshalla, zestawu do badań zagęszczenia metodą Proctora, maszyny wytrzymałościowej do badań próbek betonowych, maszyny wytrzymałościowej do badań próbek wzmocnionych cementem, sprzętu do badania mrozoodporności, wodoprzepuszczalności, nasiąkliwości, zestawu do wykonywania ekstrakcji, sprzętu do pomiaru równości podłużnej, sprzętu do badania właściwości przeciwpoślizgowych, sprzętu do badania cech fizyko-mechanicznych, mieszanek mineralno-bitumicznych oraz wykonanych warstw bitumicznych., sprzętu do badań przydatności gruntu na nasyp, badania zagęszczenia gruntów i wykonanych warstw kruszywowych.
4. Dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:
1) Kierownik zespołu obsługi laboratoryjnej pełniący funkcję koordynatora pracy zespołu winien posiadać następujące kwalifikacje i doświadczenie:
a) wykształcenie wyższe konstrukcyjno-budowlane lub drogowe,
b) minimum 3 letnie doświadczenie w wykonywaniu usług w zakresie obsługi laboratoryjnej robót budowlanych drogowych wraz z obiektami mostowymi.
2) Pracownicy obsługi laboratoryjnej wykonujący badania:
a) minimum 2 osoby,
b) winny posiadać minimum wykształcenie techniczne,
c) winny posiadać minimum 3 lata pracy polegającej na wykonywaniu badań laboratoryjnych robót budowlanych na drogach lub/i drogowych obiektach inżynierskich lub mostowych.
5. Sytuacji ekonomicznej i finansowej.
W zakresie spełnienia warunku wymagane jest: wykazanie, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 200 000 PLN brutto.
6. Braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy.
Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia – nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wyszczególnionych w niniejszym ogłoszeniu.
Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
1. W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy:
1) oświadczanie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust.1 ustawy,
2) wykaz wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane należycie,
3) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami,
4) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,
5) opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia,
2. W zakresie potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
1) oświadczenie, o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podst. art. 24 ust.1 ustawy,
2) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy,
3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert);
4) aktualne zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert);
5) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1. pkt 4-8 ustawy (wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert);
6) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1. pkt 9 ustawy (wystawiona nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert).
3. Inne dokumenty: pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolności finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków.
Dokument powinien być załączony w oryginale.
4. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia na zasadach, określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla Wykonawcy, tj. dotyczące ust. 2 pkt 1-6.
Uwaga:
Powołanie się przez Wykonawcę na doświadczenie podmiotu trzeciego i posiadane przez niego referencje będzie dopuszczalne wyłącznie w sytuacji, gdy ten podmiot będzie brał udział w wykonaniu zamówienia (jako podwykonawca).
5. W przypadku złożenia wspólnej oferty przez kilku Wykonawców, Zamawiający dopuści taką ofertę, do której zostanie załączony dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
1) Oferta wspólna powinna zawierać:
a) oświadczenie wymienione w ust. 1 pkt 1, powinno być złożone w imieniu wszystkich Wykonawców,
b) dokumenty wymienione w ust. 1 pkt 2, 3, 4, 5 składa dowolny Wykonawca/Wykonawcy wskazujący spełnianie warunków, spośród Wykonawców składających wspólną ofertę,
c) oświadczenie wymienione w ust. 2 pkt 1 oraz dokumenty wymienione w ust. 2 pkt 2-6, powinny być złożone przez każdego Wykonawcę.
2) Dokumenty winne być załączone w oryginale lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy.
6. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, 3, 4, 6 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.
Dokumenty, o których mowa w ust. 2 pkt 2, 6 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert, dokumenty, o których mowa w ust. 2 pkt 3, 4 powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert).
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 2 pkt 5, składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy (dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert). Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 2, 3, 4, 5, 6 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
Dokument zawierający oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym odpowiednio dla ust. 2 pkt 2, 5, 6 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu składania ofert, natomiast odpowiednio dla pkt 3, 4, powinien być wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert).
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.

III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Zostały określone w sekcji III.2.1).
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: Zostały określone w sekcji III.2.1).
III.2.3)Kwalifikacje techniczne
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
Zostały określone w sekcji III.2.1).
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
Zostały określone w sekcji III.2.1).
Sekcja IV: Procedura
IV.1)Rodzaj procedury
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3)Informacje administracyjne
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
nie
IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
29.3.2012 - 09:30
IV.3.6)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)Warunki otwarcia ofert
Data: 29.3.2012 - 10:00
Miejscowość:
Siedziba Zamawiającego ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok, POLSKA.
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nie
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak.
Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Zamówienie jest dofinansiwane ze środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013.
VI.3)Informacje dodatkowe
1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawca przekazują z zachowaniem formy pisemnej, w formie faksu.
2. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
3. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę, Zamawiający domniema, iż pismo wysłane przez zamawiającego na numer faksu podany przez Wykonawcę zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznane się wykonawcy z jego treścią.
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
Tel.: +48 224587701
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700
Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
Urząd Zamówien Publicznych
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
Tel.: +48 224587701
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700
VI.4.2)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: Odwołanie wnosi się:
1) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane faksem,
2) w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień Specyfikacji istotnych warunków zamówienia wnosi się:
3) w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się:
4) w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Urząd Zamowień Publicznych
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
Tel.: +48 224587701
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
17.2.2012
 
  • Ogłoszenie o zamowieniu w wersji pdf dostepne w Załączniku

SIWZ do pobrania: [cz.1] [cz.2] [cz.3] [cz.4]

SIWZ uzupełnienie 26.03.2012

 

Metryka strony

Udostępniający: Małgorzata Tomkiel Wydzial Zamowień Publicznych

Wytwarzający/odpowiadający: Małgorzata Tomkiel

Wprowadzający: Małgorzata Tomkiel

Data wprowadzenia: 2012-02-17

Data modyfikacji: 2012-06-19

Opublikował: Hanna Kardasz

Data publikacji: 2012-02-17