Ogłoszenie o zamówieniu Nr 143071-2013 z dnia 15.07.2013r. Opracowanie projektów stałej organizacji ruchu na drogach wojewódzkich: 1) Dr. woj. Nr 648 Miastkowo - Nowogród ..., 2) Dr. woj. Nr 668 Piątnica Poduchowna ..., 3) Dr. woj. Nr 693 Kleszczele ... .
ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na: opracowanie projektów stałej organizacji ruchu na drogach wojewódzkich: 1) Droga wojewódzka Nr 648 Miastkowo - Nowogród - .., - Morgowniki - Korzeniste - Stawiski - Przytuły od km 0+000 do km 47+803 (dł. 47,803 km); 2) Droga wojewódzka Nr 668 Piątnica Poduchowna - Przytuły - Osowiec od km 26+530 do km 54+295 (dł. 27,765 km); 3) Droga wojewódzka Nr 693 Kleszczele - Siemiatycze od km 0+000 do km 36+880 (dł. 36,880 km), zakończone zostało wyborem oferty: Konsorcjum Projektowe: GetDom Development Sp. z o.o. – Lider, ul. Jarowa 144, 35-083 Rzeszów i Pro Studio Pracownia Projektowa Karolina Gulańczyk – Partner, ul. Zamojskiego 8, 09-300 Żuromin.
Wybrano ofertę najkorzystniejszą, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W postępowaniu przetargowym wzięły udział następujące firmy:
1. Biuro Inżynierii Drogowej BID s.c., Agnieszka Szczuraszek-Kostencka, Paweł Szczuraszek, ul. Rekinowa 27/2, 85-435 Bydgoszcz (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 62 239,97 zł.);
2. UAB „PLENTOPROJEKTAS” Sp. z o. o. Oddział w Polsce, ul. Elewatorska 13 lok. 22, 15-620 Białystok (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 206 640,00 zł.) – oferta została odrzucona;
3. LEHMANN + PARTNER POLSKA Sp. z o.o., ul. Marii Dąbrowskiej 8, 62-500 Konin (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 67 850,00 zł.);
4. DESIGNERS A.JAGURA, Ż.JAGURA Sp.J., ul. Franciszka Szuberta 27, 02-408 Warszawa (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 82 410,00 zł.);
5. Konsorcjum Projektowe: GetDom Development Sp. z o.o. – Lider, ul. Jarowa 144, 35-083 Rzeszów i Pro Studio Pracownia Projektowa Karolina Gulańczyk – Partner, ul. Zamojskiego 8, 09-300 Żuromin (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 57 801,39 zł.);
6. Konsorcjum firm: INFRA-GEO Dariusz Przybyła – Lider, ul. Świętokrzyska 46, 05-300 Mińsk Mazowiecki i Błażej Wypyski Inżynieria i Środowisko – Partner, ul. Nowaka-Jeziorańskiego 9 lok. 40, 03-984 Warszawa (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 65 005,50 zł.);
7. DROGOWSKAZ s.c. M. Gwiazdowski, A. Sosnowski, M. Grzybowska, ul. Elewatorska 13/ 22, 15-620 Białystok (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 69 495,00 zł.);
8. Pracownia Projektów Drogowych PROJECT LINE Monika Stanisz, m. Grajów 303, 32-020 Wieliczka (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 89 667,00 zł.) – oferta została odrzucona;
9. „Arteria" s.c. Biuro Projektów Kazimierz Popławski Cezary Kamieński, ul. Henryka Sienkiewicza 49 lok. 412, 15-002 Białystok (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 117 096,00 zł.) – oferta została odrzucona.
Białystok, dnia 29.08.2013r.
ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w odpowiedzi na zapytanie potencjalnego Wykonawcy z dnia 19.07.2013r. dotyczące przetargu nieograniczonego na opracowanie projektów stałej organizacji ruchu na drogach wojewódzkich: 1) Droga wojewódzka Nr 648 Miastkowo - Nowogród - .., - Morgowniki - Korzeniste - Stawiski - Przytuły od km 0+000 do km 47+803 (dł. 47,803 km); 2) Droga wojewódzka Nr 668 Piątnica Poduchowna - Przytuły - Osowiec od km 26+530 do km 54+295 (dł. 27,765 km); 3) Droga wojewódzka Nr 693 Kleszczele - Siemiatycze od km 0+000 do km 36+880 (dł. 36,880 km), wyjaśnia co następuje:
Pytanie Nr 1:
„W pkt. IX Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) Zamawiający określił, że nie przewiduje składania ofert częściowych. Dodatkowo w pkt. V SIWZ określono termin wykonania wskazując 12 tygodni. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie projektów organizacji ruchu dla trzech odcinków dróg wojewódzkich o łącznej długości 112,448 km. Wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z Istotnymi Warunkami Zamówienia, w tym uzyskanie wymaganych opinii oraz uzyskania zatwierdzenia oraz złożenia zatwierdzonych projektów do końcowego odbioru 14 dni przed zakończeniem terminu realizacji, mając na uwadze wymagania określone w SIWZ jest z założenia niemożliwy do spełnienia przez Wykonawcę. Prosimy o odpowiedź: Czy Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych ? Czy Zamawiający zmieni termin wykonania o 5 tygodni, tak aby okres projektowania wyniósł łącznie 6 tygodni (przy obecnych uwarunkowaniach okres przewidziany na wykonanie: prac projektowych, wykonanie pełnej inwentaryzacji oraz wykonanie pomiarów widoczności, wynosi zaledwie 1 tydzień), w załączeniu harmonogramu realizacji prac zgodny z SIWZ ?”
Odpowiedź na pytanie Nr 1
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Zamówienie stanowi jedno zadanie.
Zamawiający nie widzi zasadności wydłużenia terminu realizacji zadania.
Pytanie Nr 2:
„Czy Zamawiający udostępni wszystkie mapy, dla wszystkich trzech odcinków dróg wojewódzkich stanowiące podkłady do sporządzenia projektów organizacji ruchu ?”
Odpowiedź na pytanie Nr 2
Zamawiający udostępni mapy na trzy odcinki dróg objęte zadaniem.
Pytanie Nr 3:
„W jakiej formie (elektronicznej, papierowej) Zamawiający zamierza przekazać mapy stanowiące podkłady do sporządzenia projektów organizacji ruchu ?”
Odpowiedź na pytanie Nr 3
Zamawiający udostępni wszystkie mapy w wersji elektronicznej w formacie DWG.
Pytanie Nr 4:
„Czy mapy przekazane przez Zamawiającego to mapy do celów projektowych ?”
Odpowiedź na pytanie Nr 4
Zamawiający posiada i przekaże wszystkie mapy jako mapy do celów projektowych.
Pytanie Nr 5:
„Czy mapy przekazane przez Zamawiającego to mapy do celów opiniodawczych, pozyskane z Ośrodka Dokumentacji Geodezyjno Kartograficznej w formie map sytuacyjno-wysokościowych ?”
Odpowiedź na pytanie Nr 5
Mapy przekazane przez Zamawiającego są mapami do celów projektowych.
Pytanie Nr 6:
„Dla jakiego zakresu, dla jakich odcinków dróg (ile kilometrów) Zamawiający uzna potrzebę sporządzenia profili podłużnych w celu weryfikacji widoczności ?”
Odpowiedź na pytanie Nr 6
Profile podłużne należy wykonać dla wszystkich łuków pionowych, dla których nie jest spełniony warunek widoczności.
Pytanie Nr 7:
„Na jakiej podstawie Wykonawca sporządzi profil podłużny odcinka drogi wojewódzkiej ? Mapy do celów opiniodawczych nie zawierają w treści mapy rzędnych wysokościowych jezdni, czy wobec tego konieczne będzie wykonanie mapy do celów projektowych bez uzyskania klauzuli, dla tych odcinków dróg dla których należy sporządzić profil podłużny ?
Powyższe elementy mają istotny wpływ na składniki wyceny prac projektowych oraz przewidziany termin realizacji przedmiotu zamówienia. Prosimy o udzielenie odpowiedzi na powyższe pytania."
W załączniku poniżej: "Harmonogram realizacji prac związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia."
Odpowiedź na pytanie Nr 7
Zamawiający przekaże mapy sytuacyjno – wysokościowe, które mogą być podstawą wykonania profilu podłużnego. Wykonawca również może przeprowadzić własne pomiary wysokościowe i odnieść je do odpowiedniego kilometraża drogi.
Profile podłużne należy wykonać dla wszystkich łuków pionowych, dla których nie jest spełniony warunek widoczności.
Białystok, dnia 22.07.2013r.
Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
Białystok: Opracowanie projektów stałej organizacji ruchu na drogach wojewódzkich: 1) Droga wojewódzka Nr 648 Miastkowo - Nowogród - .., - Morgowniki - Korzeniste - Stawiski - Przytuły od km 0+000 do km 47+803 (dł. 47,803 km); 2) Droga wojewódzka Nr 668 Piątnica Poduchowna - Przytuły - Osowiec od km 26+530 do km 54+295 (dł. 27,765 km); 3) Droga wojewódzka Nr 693 Kleszczele - Siemiatycze od km 0+000 do km 36+880 (dł. 36,880 km).
Numer ogłoszenia: 143071 - 2013; data zamieszczenia: 15.07.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku , ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok, woj. podlaskie, tel. 85 67 67 130, faks 85 67 67 153.
- Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie projektów stałej organizacji ruchu na drogach wojewódzkich: 1) Droga wojewódzka Nr 648 Miastkowo - Nowogród - .., - Morgowniki - Korzeniste - Stawiski - Przytuły od km 0+000 do km 47+803 (dł. 47,803 km); 2) Droga wojewódzka Nr 668 Piątnica Poduchowna - Przytuły - Osowiec od km 26+530 do km 54+295 (dł. 27,765 km); 3) Droga wojewódzka Nr 693 Kleszczele - Siemiatycze od km 0+000 do km 36+880 (dł. 36,880 km).
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Opracowanie projektów stałej organizacji ruchu na drogach wojewódzkich: 1) droga wojewódzka Nr 648 Miastkowo - Nowogród - .., - Morgowniki - Korzeniste - Stawiski - Przytuły od km 0+000 do km 47+803 (dł. 47,803 km); 2) droga wojewódzka Nr 668 Piątnica Poduchowna - Przytuły - Osowiec od km 26+530 do km 54+295 (dł. 27,765 km); 3) droga wojewódzka Nr 693 Kleszczele - Siemiatycze od km 0+000 do km 36+880 (dł. 36,880 km).
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00-7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 84.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Nie dotyczy
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W zakresie spełnienia warunku, wymagane jest: wykazanie wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, usług polegających na: 1) opracowaniu minimum 3 projektów stałej organizacji ruchu, w tym również opracowanych w ramach dokumentacji projektowej przebudowy/budowy/remontu odcinka drogi, dla dróg klasy min. L., o wartości nie mniejszej niż 10 000 PLN (brutto) każdy lub 2) opracowaniu minimum 3 projektów stałej organizacji ruchu w ramach dokumentacji projektowej przebudowy/budowy/remontu odcinka drogi, klasy min. L i długości min. 20,0 km każdy, wraz z załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi zostały wykonane należycie.
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Nie dotyczy
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Nie dotyczy
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Nie dotyczy
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolności finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Dokument powinien być załączony w oryginale. 2) dokument ustanawiający reprezentowanie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (pełnomocnictwo). Uwaga: Powołanie się przez Wykonawcę na doświadczenie podmiotu trzeciego i posiadane przez niego referencje będzie dopuszczalne wyłącznie w sytuacji, gdy ten podmiot będzie brał udział w wykonaniu zamówienia (co do zasady jako podwykonawca). W okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 279), tj. od dnia 20.02.2013 r. - Wykonawcy, w zakresie dokumentów określonych w pkt 4 ppkt 1 - mogą przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych, określone w § 1 ust.1 pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz.1817). W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wykazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty. Warunki ewentualnych zmian określone zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok pokój 103.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.07.2013 godzina 09:30, miejsce: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Metryka strony