Ogłoszenie o zamówieniu Nr 232670 - 2013 z dnia 18.06.2013 Remont drogi wojewódzkiej Nr 689 Bielsk Podlaski - Hajnówka - Białowieża - granica państwa na odcinku od km 28+000 do km 38+200.
Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/
INFORMACJA O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, na: remont drogi wojewódzkiej Nr 689 Bielsk Podlaski – Hajnówka – Białowieża – granica państwa na odcinku od km 28+000 do km 38+200, zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1pkt. 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.). Postępowanie obarczone jest wadą polegającą na tym, że wskazany w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ zakres zamówienia jest niezgodny z zakresem robót opiniowanym przez Regionalna Dyrekcję Ochrony Środowiska w postanowieniu z dnia 13.02.2013 r.. Na zakres opisany w niniejszym postępowaniu Zamawiający nie posiada wymaganych przepisami decyzji środowiskowych, tak więc planowanego remontu nie może prawidłowo zrealizować( brak zezwoleń na realizację inwestycji). Wskazana wada jest niemożliwa do usunięcia, gdyż w sposób istotny zmieniłaby opis przedmiotu zamówienia, co w konsekwencji może skutkować zawarciem nieważnej umowy z Wykonawcą.
Białystok, dn. 2013.07.16
ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku z siedzibą przy ul. Elewatorskiej 6 informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na remont drogi wojewódzkiej Nr 689 Bielsk Podlaski – Hajnówka – Białowieża – granica państwa na odcinku od km 28+000 do km 38+200, zakończone zostało wyborem oferty firmy UNIBEP S. A. MAKBUD Oddział UNIBEP S. A. w Łomży, ul. Poligonowa 12, 18-402 Łomża.
Wybrano ofertę najkorzystniejszą, spełniającą warunki określone w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
W postępowaniu przetargowym wzięły udział następujące firmy:
- UNIBEP S. A. MAKBUD Oddział UNIBEP S. A. w Łomży, ul. Poligonowa 12, 18-402 Łomża (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 6 372 048,63 zł);
- STRABAG Sp. z o. o. ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 6 423 431,02 zł - po korekcie 6 423 426,44 zł. );
- Przedsiębiorstwo Drogowo – Mostowe „MAKSBUD” Sp. z o. o., ul. Mickiewicza 183, 17-100 Bielsk Podlaski (przy jedynym kryterium oceny /najniższa cena/ – z ceną ofertową 6 517 915,60 zł).
Białystok, dn. 2013.07.09
ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE
W związku z zapytaniem potencjalnego Wykonawcy w sprawie przetargu nieograniczonego na remont drogi wojewódzkiej Nr 689 Bielsk Podlaski – Hajnówka – Białowieża – granica państwa na odcinku od km 28+000 do km 38+200, Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wyjaśnia co następuje:
Pytanie 1
Zwracamy sie do Zamawiającego o określenie jakie materiały z rozbiórki stają się własnością Zamawiającego a jakie Wykonawcy. Zwracamy się do Zamawiającego o określenie dokładnego miejsca i odległości od wozu tych materiałów które należy odwieźć Zamawiającemu po wykonanej rozbiórce.
Odpowiedź
Wszystkie materiały z rozbiórki przechodzą na własność Wykonawcy.
Pytanie 2
Zwracamy się do Zamawiającego z zapytaniem czy nа przedmiotowym Zadaniu należy wykonać geodezyjną inwentaryzację powykonawczą wraz ze sporządzeniem mapy powykonawczej.
Odpowiedź
Należy wykonać geodezyjną inwentaryzację powykonawczą wraz ze sporządzeniem mapy powykonawczej.
Pytanie 3
Przekroje normalne mówią o wykonaniu warstwy odsączającej z piasku, natomiast wymagania dla kruszyw określone w SST D.04.02.01 punkt 2.3 wskazują iż piasek nie spełni wymagań w/w SST. Zwracamy się do Zamawiającego o określenie jaki materiał należy przyjąć do wykonania w-wy odsączającej piasek czy kruszywo zgodnie z SST.
Odpowiedź
Zgodnie z SST D-04.02.01 punkt 2.2 - dopuszcza się piasek.
Pytanie 4
Zwracamy się o zamieszczenie SST dotyczące wykonania podbudowy z kruszywa łamanego.
Odpowiedź
SST D-04.04.02 znajduje się na stronie nr 154
Pytanie 5
Czy Zamawiający potwierdza, że na przedmiotowym zadaniu będą obowiązywały najnowsze aktualne wytyczne techniczne WT2 - 2010 do projektowania mieszanek mineralno-asfaltowych.
Odpowiedź
Zamawiający potwierdza, że na przedmiotowym zadaniu będą obowiązywały najnowsze, aktualne wytyczne techniczne WT-2 – 2010 do projektowania mieszanek mineralno-asfaltowych.
Pytanie 6
Zwracamy się o załączenie do przedmiotowej dokumentacji tabeli robót ziemnych.
Odpowiedź
Remont nawierzchni realizowany będzie w oparciu o uproszczoną dokumentację techniczną. Zasadniczy opis robót przewidzianych do wykonania zawarty jest w przedmiarze robót. Zamawiający nie posiada tabeli robót ziemnych.
Pytanie 7
Zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający posiada prawomocny ZR1D na przedmiotowe Zadanie.
Odpowiedź
Przedmiotowe zadanie remontowe realizowane będzie w istniejących granicach pasa drogowego. Decyzja ZRID nie jest wymagana.
Pytanie 8
Zwracamy się o załączenie do przedmiotowej dokumentacji tabeli wykonania poszerzeń
Odpowiedź
Remont nawierzchni realizowany będzie w oparciu o uproszczoną dokumentację techniczną. Zasadniczy opis robót przewidzianych do wykonania zawarty jest w przedmiarze robót. Zamawiający nie posiada tabeli wykonania poszerzeń.
Pytanie 9
Zwracamy się o potwierdzenie, iż Zamawiający w postępowaniu przy formułowaniu warunku posiadania wiedzy i doświadczenia punkt VII.2 SIWZ, nie żąda wykazu wszystkich (czy też najważniejszych) wykonanych w ciągu ostatnich 5 lat robót budowlanych, a jedynie tych, służących ocenie warunku postawionego przez Zamawiającego.
Odpowiedź
Zgodnie z zapisami cz. VII ust. 2 SIWZ, Zamawiający żąda wykazania się “...1 zadaniem polegającym na remoncie/budowie/przebudowie/rozbudowie drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03. 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) o wartości nie mniejszej niż 5 000 000,00 zł. (brutto) wraz z potwierdzeniem, że roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone”, nie wymagając wykazu wszystkich wykonanych w okresie ostatnich 5 lat robót budowlanych.
Pytanie 10
Zwracamy się o załączenie dc przedmiotowej dokumentacji tabeli zdjęcia humusu.
Odpowiedź
Remont nawierzchni realizowany będzie w oparciu o uproszczoną dokumentację techniczną. Zasadniczy opis robót przewidzianych do wykonania zawarty jest w przedmiarze robót. Zamawiający nie posiada tabeli zdjęcia humusu.
Pytanie 11
Zwracamy się do Zamawiającego z Zapytaniem czy Zamawiający rozliczy warstwę wiążąco - wyrównawczą proporcjonalnie do grubości przyjętej w pozycji nr 6.4 kosztorysu ofertowego w przypadku, gdy w celu zachowania ptynności niwelety oraz właściwych spadków poprzecznych zaistnieje potrzeba wykonania warstwy wiążąco - wyrównawczej o średniej grubości większe; od 4 cm.
Odpowiedź
Zamawiający nie przewiduje wyrównań większych niż średnia grubość 4cm.
Pytanie 12
Zwracamy się o załączenie do przedmiotowej dokumentacji przekrojów poprzecznych.
Odpowiedź
Remont nawierzchni realizowany będzie w oparciu o uproszczoną dokumentację techniczną. Zasadniczy opis robót przewidzianych do wykonania zawarty jest w przedmiarze robót. Zamawiający nie posiada przekrojów poprzecznych.
Pytanie 13
Czy Zamawiający potwierdza, że na przedmiotowym zadaniu będą obowiązywały najnowsze aktualne wytyczne techniczne WT1-2010 dla kruszyw do mieszanek minerałno-asfattowych.
Odpowiedź
Zamawiający potwierdza, że na przedmiotowym zadaniu będą obowiązywały najnowsze, aktualne wytyczne techniczne WT1 – 2010 dla kruszyw do mieszanek mineralno-asfaltowych.
Białystok, dn. 2013.07.01
Uzupełnienie SIWZ
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku uzupełnia Specyfikację istotnych warunków zamówienia o Tabelę robót na zjazdach.
Dokument do pobrania w załączniku poniżej.
Białystok, dn. 2013.06.27
ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE
W związku z zapytaniem potencjalnego Wykonawcy w sprawie przetargu nieograniczonego na remont drogi wojewódzkiej Nr 689 Bielsk Podlaski – Hajnówka – Białowieża – granica państwa na odcinku od km 28+000 do km 38+200, Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wyjaśnia co następuje:
Pytanie 1
Prosimy o zamieszczenie projektu stałej organizacj i ruchu.
Odpowiedź
Stała organizacja ruchu zostanie przekazana wykonawcy robót. Zakresy dot. oznakowania poziomego i pionowego zostały określone w przedmiarze robót załączonym do SIWZ.
Pytanie 2
Prosimy o zamieszczenie brakującego opisu technicznego.
Odpowiedź
Uproszczona dokumentacja techniczna - nie zawiera opisu technicznego.
Pytanie 3
Według przedmiaru i kosztorysu należy wykonać przepust w km 33+830. W tym kilometrażu według planu sytuacyjnego nie ma przepustu. Prosimy o wyjaśnienia.
Odpowiedź
Prawidłowy kilometraż - km 35+763.
Pytanie 4
Zamieszczony rysunek przepustu przedstawia przepust żelbetowy. Prosimy o zamieszczenie rysunków dotyczących przepustu, który jest wykonywany na ww. zadaniu, czyli przepustu z rur HDPE. Czy rzeczywiście przepust plastikowy jest obudowywany ścianką czołową z żelbetu? Prosimy o uzasadnienie zastosowania takiego rozwiązania, może szybsze i bardziej estetyczne byłoby zastosowanie np. brukowania skarp?
Odpowiedź
Należy wykonać ścianki czołowe i przepust analogicznie z zamieszczonym rysunkiem. Należy wykonać ścianki czołowe i przepust analogicznie z zamieszczonym rysunkiem.
Pytanie 5
Prosimy o usystematyzowanie i uzupełnienie SST dotyczącej przepustu, ponieważ w dokumentacji zamieszczona jest SST D-03.01.01., natomiast Zamawiający w przedmiarze i kosztorysie przy pozycjach dotyczących wykonania ścianek czołowych i fundamentów powołuje się na SST D-03.01.03, których jest brak.
Odpowiedź
Zamawiający popełnił omyłkę pisarską, należy w przedmiarze i kosztorysie odnieść się do SST D-03.01.01.
Pytanie 6
Prosimy o potwierdzenie, iż w ramach niniejszego zamówienia należy wykonać przepust z rur HDPE., gdyż Zamawiający załączył dwie specyfikacje SST D-03.01.01 i SST D- 03.0l.03a dotyczące przepustów.
Odpowiedź
Przepust należy wykonać z rur HDPE.
Pytanie 7
Prosimy o uzupełnienie SST D-03.01.03a odnoszącą do wykonania przepustów rur z HDPE i podanie m.in. sztywności obwodowej rur.
Odpowiedź
Wymagana sztywność obwodowa rur SN 8.
Pytanie 8
Prosimy o podanie klasy betonu na ławę pod murek oporowy. Według pkt. 2.3.1 SST D- 03.01.01 należy wykonać z betonu B-25 natomiast wg rysunku nr „14przcpust_rurowy” z betonu B-30.
Odpowiedź
Murek oporowy i ławę należy wykonać z betonu B-30.
Pytanie 9
Prosimy o potwierdzenie, iż ława pod przepust rurowy ma być wykonana z betonu B-7,5 wg
przedmiaru, gdyż w pkt. 2.3.1 SST D-03.01.01 i 2.2.2 SST D-03.01. mowa jest o betonie B- 25.
Odpowiedź
Ława pod przepust rurowy ma być wykonana z betonu B-7,5.
Pytanie 10
Prosimy o zezwolenie na wykonanie ławy pod przepust z kruszywa, gdyż według pkt. 2.2.2 SST D-Q3.0103a, ława może być wykonana z kruszywa.
Odpowiedź
Zamawiający nie przewiduje takiej możliwości.
Pytanie 11
Prosimy o informację, czy pozycje 3.2 i 3.3 przedmiaru dotyczą, wykonania nasypów z materiału z wykopu czy też z materiału zakupionego.
Odpowiedź
Pozycja 3.2 nasyp z materiału z wykopu a 3.3 z materiału zakupionego.
Pytanie 12
Prosimy o podanie materiału z poz. 4.7 przedmiaru „Obudowy wlotów /wylotów (...)".
Odpowiedź
Zgodnie z rys. 14 przepust rurowy.
Pytanie 13
Prosimy o zamieszczenie wykazu przepustów pod zjazdami z podaniem długości poszczególnych przepustów. Niniejsze informacje są nam niezbędne w celu policzenie ilości złączek.
Odpowiedź
Zamawiający udostępnia na stronie internetowej wykaz zjazdów.
Pytanie 14
Zgodnie z pozycją 4.11 i 6.1 podbudowę z betonu asfaltowego należy wykonać zgodnie z SST D-04.04.07, natomiast do dokumentacji przetargowej Zamawiający załączył specyfikacje o numerze D-04.07.01. W związku z powyższym prosimy o wprowadzenie prawidłowego numeru SST. Ponadto pragniemy zwrócić uwagę, iż załączona specyfikacja jest nieadekwatna do robót, jakie mają. być wykonane w ramach niniejszego postępowania. Zgodnie z dokumentacją, podbudowę należy wykonać na poszerzeniach szer. 0,6 m., natomiast SST dotyczą realizacji prac na całej szerokości jezdni z zastosowaniem rozkładarki
Odpowiedź
Omyłkowo wpisano niepoprawny nr SST – powinno być D-04.07.01.
Pytanie 15
Prosimy o usuniecie specyfikacji D-05.03.05. gdyż są one zbędne.
Odpowiedź
SST D-05.03.05 odnosi się do nawierzchni na zjazdach na drogi boczne.
Pytanie 16
Prosimy o wykreślenie z pkt. 9.2 SST D-05.03.05a. „cena jednostki obmiarowej" zapisu dotyczącego oczyszczenia i skropienia międzywarstwowego. Oczyszczenie i skropienie należy wycenić zgodnie z SST D-04.03.01 i ująć w poz. 6.2 i 6.3 kosztorysu,
Odpowiedź
Prace należy wykonać zgodnie z przedmiarem robót.
Pytanie 17
Prosimy o wykreślenie z pkt. 9.2 SST D-O5.O3.05b. „cena jednostki obmiarowej" zapisu dotyczącego oczyszczenia i skropienia międzywarstwowego. Oczyszczenie i skropienie należy wycenić zgodnie z SST D-04.03.01 i ująć w po/.. 6.2 i 6,3 kosztorysu.
Odpowiedź
Prace należy wykonać zgodnie z przedmiarem robót.
Pytanie 18
Czy Zamawiający zezwoli na wykonanie hydroobsiewu skarp zamiast humusowania z obsianiem. Nadmieniamy, iż zgodnie z załączonymi SST D- 06.01,01 można zastosować hydroobsiew do umocnienia skarp.
Odpowiedź
Zamawiający dopuszcza taką możliwość.
Pytanie 19
Prosimy o określenie okresu pielęgnacji i gwarancji trawy na skarpach.
Odpowiedź
Zgodnie z umową.
Pytanie 20
Prosimy o zamieszczenie szczegółu dotyczącego ułożenia przepustów pod zjazdami. W SST D-06.02.01a Zamawiający odnosi się do dokumentacji, natomiast jej nie ma. Brak jest jakichkolwiek szczegółów dotyczących niniejszych robót.
Odpowiedź
Zjazdy należy wykonać zgodnie z rys. zamieszczonym w SST D-06.02.01a.
Pytanie 21
Prosimy o podanie sztywności rur na przepusty pod zjazdami.
Odpowiedź
Wymagana sztywność obwodowa rur SN 8.
Pytanie 22
Prosimy o informację czy bruk ma być układany na podsypce cementowo-piaskowej gr. 10 cm czy na betonie 13-10 gr. 10 cm.
Odpowiedź
Bruk ma być układany na betonie B-10 grubości 10 cm.
Pytanie 23
Prosimy o potwierdzenie, iż oznakowanie poziome należy wykonać jako cienkowarstwowe, gdyż SST D- 07.01.01 opisuje również oznakowanie grubowarstwowe.
Odpowiedź
Oznakowanie poziome należy wykonać jako cienkowarstwowe.
Pytanie 24
Prosimy o określenie gwarancji na oznakowanie poziome cienkowarstwowe.
Odpowiedź
Zgodnie z umową
Pytanie 25
Według pozycji 7.11 należy ułożyć nawierzchnie bitumiczną (warstwa ścieralna) gr, 4 cm na powierzchni 666m2. Czy pod ww. nawierzchnią bitumiczną należy wykonać podbudowę kruszywo wą ?
Odpowiedź
Zgodnie z wykazem robót na zjazdach.
Pytanie 26
Do dokumentacji przetargowej Zamawiający załączył SST D-0S.04.01 „Wjazdy i wyjazdy z bram", ale żadna pozycja kosztorysu nie odwołuje się do niniejszych SST. Jakie roboty należy wykonać w oparciu o niniejsze SST ?
Odpowiedź
W oparciu o niniejsze SST należy wykonać nawierzchnię bitumiczną na zjazdach.
Pytanie 27
W § 6 umowy ust. 1 1 pkt 1 ujęto zapis „Wykonawca zapłaci kary umowne: w przypadku odstąpienia od umowy z przyczyn niezależnych od Zamawiającego (...) w wysokości 10% wynagrodzenia umownego (netto)". Wnosimy o zmianę ww. zapisów poprzez zmianę z ..z przyczyn niezależnych od Zamawiającego" na “z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy", ponieważ Wykonawca może odpowiadać tylko w zakresie od siebie zależnym.
Odpowiedź
Zamawiający nie przewiduje możliwości zmiany zapisów § 6 ust. 1 pkt. 1 wzoru umowy.
Pytanie 28
Prosimy o podanie parametrów barier stalowych, ponieważ SST opisuje wszystkie typy barier.
Odpowiedź
Należy zastosować bariery typu SP 09/2.
Białystok, dn. 2013.06.27
Numer ogłoszenia: 232670 - 2013; data zamieszczenia: 18.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku , ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok, woj. podlaskie, tel. 85 67 67 130, faks 85 67 67 153.
Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont drogi wojewódzkiej Nr 689 Bielsk Podlaski - Hajnówka - Białowieża - granica państwa na odcinku od km 28+000 do km 38+200..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Remont drogi wojewódzkiej Nr 689 Bielsk Podlaski - Hajnówka - Białowieża - granica państwa na odcinku od km 28+000 do km 38+200.
Zamówienie obejmuje:
- Roboty pomiarowe- 10,2 km,
- Karczowanie zagajników - 2,04 ha
- Usunięcie humusu grubości 10 cm - 61200 m2
- roboty rozbiórkowe
- Roboty ziemne - 14 361,3 m3
- Przepust z rur HDPE średnicy 80 cm - 14 m
- Profilowanie i zagęszczanie podłoża - 13 397 m2
- warstwa odsączająca na poszerzeniach gr. 10 cm - 13 397 m2
- dolna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego gr. 20 cm - 13 397 m2
- górna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego gr. 10 cm - 13 397 m2
- Podbudowa z mieszanki mineralno - bitumicznej grubości 6 cm - 11 526 m2
- oczyszczenie i skropienie mechaniczne warstw bitumicznych - 64 000,5 m2
- Wykonanie warstwy wiążącej z mieszanki mineralno - asfaltowej grubości 4 cm - 63 065 m2,
- Wykonanie warstwy ścieralnej z mieszanki mineralno - asfaltowej grysowej grubości 4 cm - 62 045 m2,
- rury osłonowe typu AROT na kable - 245 m
- przepusty rurowe pod zjazdami PEHD 400 - 208 m
- brukowanie skarp - 186 m2
- wykonanie koryta na zjazdach głębokości 30 cm - 810 m2
- dolna warstwa podbudowy z kruszywa naturalnego gr. 25 cm - 262 m2
- nawierzchnia żwirowa na zjazdach gr. 20 cm - 548 m2
- warstwa ścieralna z mieszanek min. - bit. na zjazdach grubości 4 cm - 666 m2
- oznakowanie pionowe - 90 szt.
- oznakowanie poziome - 2 084,9 m2
- słupki prowadzące U - 1a - 254 szt.
- uzupełnienie poboczy - 25 193,75 m2
- plantowanie skarp - 38 754 m2
- humusowanie z obsianiem skarp - 38 754 m2
- Opracowanie projektu czasowej organizacji ruchu
- Opracowanie powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.20-7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie dotyczy
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W zakresie spełnienia warunku, wymagane jest: wykazanie robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, min. 1 zadanie polegające na remoncie/budowie/przebudowie/rozbudowie/drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03. 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) o wartości nie mniejszej niż 5 000 000,00 zł. (brutto) wraz z potwierdzeniem, że roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie: 1) wytwórnia mas bitumicznych o wydajności min. 100Mg/h, (informacja o dostępie), 2) laboratorium drogowe (informacja o dostępie).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W zakresie spełnienia warunku wymagany jest: Kierownik robót, winien posiadać właściwe uprawnienia pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej kierownika robót w zakresie dróg publicznych wymaganych do realizacji zadania objętego niniejszym zamówieniem, min. 2 lata doświadczenia z uprawnieniami.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Nie dotyczy
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, min. 1 zadanie polegające na remoncie/budowie/przebudowie/rozbudowie/ drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03. 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) o wartości nie mniejszej niż 5 000 000,00 zł. (brutto) wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, dat i miejsca wykonania wraz z załączeniem dowodów dotyczących wymaganych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (Zamawiający nie wymaga złożenia do oferty informacji o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie).;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolności finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Dokument powinien być załączony w oryginale.
2) dokument ustanawiający reprezentowanie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (pełnomocnictwo)
3) W okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 279), tj. od dnia 20.02.2013 r. - Wykonawcy, w zakresie dokumentów określonych w pkt 4 ppkt 1 - mogą przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych, określone w § 1 ust.1 pkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz.1817). W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wykazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiany postanowień umowy określone zostały w SIWZ - umowa (wzór).
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok pokój 103..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 04.07.2013 godzina 09:30, miejsce: siedziba Zamawiającego, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok (sekretariat)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Metryka strony