Ogłoszenie o zamówieniu Nr 2017/S 062-115408 z dnia 29.03.2017 r. Zaprojektuj i wybuduj: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii „B” w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża”.

INFORMACJA O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, informuje, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na Zaprojektuj i wybuduj: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami   inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii „B” w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża”, zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.), ponieważ oferta z najniższą ceną tj. 68 170 659,00 zł, przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, tj. 35 580 000,02 zł.

 

Białystok, dnia 08.06.2017 r.


Zbiorcze zestawienie ofert

kwota jaką dysponuje Zamawiający: 35 580 000,02 zł z możliwością pozyskania dodatkowych środków.

Numer oferty

Nazwa (firma) i adres wykonawcy

Cena zł.

(brutto)

Termin wykonania aktualizacji dokumentacji projektowej

Okres gwarancji i rękojmi

01

BUDIMEX S.A.
ul. Stawki 40, 01-040 Warszawa

68 170 659,00

2 miesiące od dnia podpisania umowy

7 lat

02

Konsorcjum firm:

  • UNIBEP S.A.

ul. 3 Maja 19, 17-100 Bielsk Podlaski - Lider konsorcjum

  • Biuro Projektów Arteria Sp. z o.o.

ul. Sienkiewicza 49/412, 15-002 Białystok
- Partner konsorcjum

  • Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunikacyjnego Sp. z o.o.,

ul. Sikorskiego 156, 18-400 Łomża - Partner konsorcjum

  • Budrex-Kobi Sp. z o.o.,

ul. Hetmańska 92, 15-727 Białystok - Partner konsorcjum

69 622 523,03

1 miesiąc od dnia podpisania umowy

7 lat

 

Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia przekazuje oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa je każdy z członków Konsorcjum lub wspólników spółki cywilnej

- wzór oświadczenia dostępny poniżej w załączniku

 

Białystok 02.06.2017 r.


UWAGA! ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT NA DZIEŃ 02.06.2017 godz. 09:30


19/05/2017    S96    - - Roboty budowlane - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta 

Polska-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg

2017/S 096-188487

Sprostowanie

Ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji

Roboty budowlane

(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 2017/S 062-115408)

Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający

I.1)Nazwa i adresy
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL34

Adresy internetowe:

Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

Zaprojektuj i wybuduj: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 na odc. Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii »B« w m. Konarzyce”.

II.1.2)Główny kod CPV
45233120
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane
II.1.4)Krótki opis:

Zaprojektuj i wybuduj: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii »B« w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża”.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
17/05/2017
VI.6)Numer pierwotnego ogłoszenia
Numer ogłoszenia w Dz.Urz. UE – OJ/S: 2017/S 062-115408

Sekcja VII: Zmiany

VII.1)Informacje do zmiany lub dodania
VII.1.2)Tekst, który należy poprawić w pierwotnym ogłoszeniu
Numer sekcji: II.2.7
Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów. Koniec:
Zamiast:
Data: 03/11/2018
Powinno być:
Data: 04/11/2019
Numer sekcji: IV.2.2
Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału:
Zamiast:
Data: 01/06/2017
Czas lokalny: 9:30
Powinno być:
Data: 02/06/2017
Czas lokalny: 9:30
Numer sekcji: IV.2.7
Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Warunki otwarcia ofert:
Zamiast:
Data: 01/06/2017
Czas lokalny: 10:00
Powinno być:
Data: 02/06/2017
Czas lokalny: 10:00
VII.2)Inne dodatkowe informacje:


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia z dnia 17.05.2017 r. przekazane do publikacji w U. Dz. U.E. dostępne w załączniku poniżej.


ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Zaprojektuj i wybuduj: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami   inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii „B” w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża”, tj. w SIWZ – Istotne warunki zamówienia:

I. w SIWZ – Istotne warunki zamówienia:

1)      w Rozdziale IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA pkt.6 i 7 otrzymują brzmienie:

6. Termin zakończenia realizacji robót: do dnia 16.09.2019 r.

7. Termin zakończenie realizacji zamówienia: do dnia 04.11.2019 r.

 

2)      Rozdział VI pkt. I ppkt. 1. został uzupełniony o zapis następującej treści:

Zamawiający dopuszcza możliwość wypełnienia Części IV JEDZ jedynie w sekcji α (alfa) – „ogólne oświadczenie dotyczące wszystkich kryteriów kwalifikacji”. W związku z tym Wykonawca nie musi wypełniać żadnej z pozostałych sekcji w Części IV.

3)      w Rozdziale XV. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT, MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT pkt.2 otrzymuje brzmienie:

2. Ofertę należy złożyć w Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku ul. Elewatorska 6 - sekretariat, nie później niż do godz. 09:30 dnia 02.06.2017 roku.

 

W treści SIWZ poprawiono numerację rozdziałów.

II. we wzorze umowy

w § 2 „TERMIN I HARMONOGRAM REALIZACJI ZAMÓWIENIA” ust. 1 pkt. 5 i 6 otrzymują brzmienie:

5) zakończenie realizacji robót: do dnia 16.09.2019 r.

6) zakończenie realizacji zamówienia: do dnia 04.11.2019 r.

III. Zamawiający wymienia plik - Załącznik „02a zestawienie ofertowe" na poprawny - Załącznik „02a zestawienie ofertowe - 17.05.2017” - w formacie PDF.

 

Dokumenty zmianie z dnia 17.05.2017 r. (SIWZ – zmiana 17.05.2017) dostępne do pobrania poniżej w Załączniku.

Zmiany zostały naniesione czcionką koloru czerwonego.

 

 

Białystok, 17.05.2017 r.


ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w związku z zapytaniem potencjalnych Wykonawców w sprawie przetargu nieograniczonego na Zaprojektuj i wybuduj: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami   inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii „B” w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża”, wyjaśnia co następuje:

ZESTAW I:

Pytanie 1: Pkt. 2.2 PFU: projektowane zagospodarowanie terenu: - 1 jezdnia o dwóch pasach ruchu i opaskach zewnętrznych i wewnętrznych, o szerokości 2x3,5m+2x0,5=8,0m: natomiast w PFU (co potwierdza odpowiedz na pytanie 7 zestaw 2) Zamawiający podaje wymagana szerokość jezdni 2x3,5m=7m. Prosimy o jednoznaczne wyjaśnienie rozbieżności i skorygowanie dokumentów przetargowych w zakresie wymaganej szerokości jezdni.

Odpowiedź 1: Potencjalny wykonawca wykonuje aktualizację dokumentacji projektowej, która powinna zostać wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy z wykorzystaniem udostępnionych decyzji administracyjnych oraz wymaganiom postawionym w Umowie, SIWZ, PFU.

                   

Pytanie 2: Prosimy o jednoznaczne określenie hierarchii ważności dokumentów w przypadku ważności występowania rozbieżności pomiędzy Umową, SIWZ, PFU, WWIORB.

Odpowiedź 2: Potencjalny wykonawca wykonuje aktualizację dokumentacji projektowej, która powinna zostać wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy z wykorzystaniem udostępnionych decyzji administracyjnych oraz wymaganiom postawionym w Umowie, SIWZ, PFU.

 

ZESTAW II:

Pytanie 1: W nawiązaniu do udostępnionej dokumentacji przetargowej dotyczącej postępowania pn.: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 na ode. Śniadowo - Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii »B« w m. Konarzyce”, ……………. . zwraca się z pytaniem, czy jako Zamawiający dla ww. inwestycji, przewidujecie Państwo możliwość zastosowania zamiennie systemów barier ochronnych stalowych zamiast systemów ochronnych linowych?

Po przeanalizowaniu udostępnionej dokumentacji projektowej nie widzimy technicznych przeciwskazań, które wykluczałyby możliwość zastosowania systemów barier stalowych. Zarówno bariery linowe, jak i bariery stalowe mogą spełniać wymagane parametry, które zostały sprecyzowane w udostępnionych przez Państwo specyfikacjach technicznych (SST:D.07.05.01 / SST:M.19.01.03).

……., mając na uwadze przede wszystkim bezpieczeństwo użytkowników drogi, jak również interes Skarbu Państwa, w oparciu o doświadczenia płynące m.in. ze Szwecji (porównanie kosztów utrzymania barier) czy Norwegii (zakaz stosowania barier linowych), a także wiedzę ……….. w zakresie realizacji projektów z zastosowaniem systemów certyfikowanych oraz oznakowanych zgodnie z Normą PN-EN 1317-5, pragniemy wskazać na kilka, najważniejszych wątpliwości związanych z zastosowaniem barier linowych na drodze klasy wojewódzkiej:

•     znacznie mniejszy koszt utrzymania barier stalowych [ilość elementów koniecznych do wymiany po kolizji - zniszczonych słupków / prowadnic],

  • montaż barier na łukach wewnętrznych - w takich przypadkach rodzą się wątpliwości co do poziomu bezpieczeństwa, jaki gwarantują systemy linowe,
  • ryzyko osłabienia lub odkształcenia materiału przy skrajnych warunkach pogodowych tj. oddziaływania niskich oraz wysokich temperatur.

W związku z postępowaniu przetargowym systemów stalowych barier ochronnych, w każdej pozycji przedmiarowej powyższym ……………………. zwraca się z wnioskiem o włączenie w przedmiotowym z zakresu urządzeń bezpieczeństwa ruchu, jako systemów barier ochronnych możliwych do zastosowania na przedmiotowej inwestycji, nie ograniczając się jedynie do barier linowych. Jednocześnie zwracamy Państwu uwagę, iż stalowe bariery ochronne nie tylko będą spełniały zakładane w Szczegółowej Specyfikacji Technicznej parametry techniczne, ale również mogą stanowić lepsze rozwiązanie zarówno pod względem ekonomicznym, jak i pod kątem bezpieczeństwa.

Pragniemy podkreślić, że obowiązująca zasada uczciwej konkurencji, nierozłącznie związana jest z zasadą równości, zwaną również zasadą równego traktowania podmiotów, ubiegających się o zamówienie. Zgodnie z ww. zasadą równości, wszystkich dostawców należy traktować jednakowo, z zachowaniem tożsamych kryteriów. Zamawiający nie powinien stosować wymagań, które rekomendują określony rodzaj materiału, np. poprzez określenie warunków dla przetargu w taki sposób, że spełniają je jedynie producenci barier linowych. Dlatego też wnioskujemy o umożliwienie stosowania na tych samych warunkach stalowych barier ochronnych.

Oczekujemy na Państwa pisemne stanowisko w przedmiotowej sprawie.

Odpowiedź 1: Zamawiający nie przewiduje zmiany zapisów w tym zakresie.

                   

ZESTAW III:

Pytanie 1: Na stronie BIP Zamawiającego wśród dokumentów, zamieszczony jest plik  02a zestawienie ofertowe, w którym są dwie zakładki z zestawieniem ofertowym na ten przetarg.  Prosimy o wyjaśnienie które zestawienie ofertowe należy wypełnić i załączyć do oferty przetargowej ?

Odpowiedź 1: Zamawiający zamieścił poprawne zestawienie ofertowe w wersji pdf. na stronie internetowej.

Białystok, dnia 17.05.2017 r.


18/05/2017    S95    - - Roboty budowlane - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta 

Polska-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg

2017/S 095-186161

Sprostowanie

Ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji

Roboty budowlane

(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 2017/S 062-115408)

Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający

I.1)Nazwa i adresy
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL34

Adresy internetowe:

Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

Zaprojektuj i wybuduj: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 na odc. Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii »B« w m. Konarzyce”.

II.1.2)Główny kod CPV
45233120
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane
II.1.4)Krótki opis:

Zaprojektuj i wybuduj: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii »B« w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża”.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
16/05/2017
VI.6)Numer pierwotnego ogłoszenia
Numer ogłoszenia w Dz.Urz. UE – OJ/S: 2017/S 062-115408

Sekcja VII: Zmiany

VII.1)Informacje do zmiany lub dodania
VII.1.2)Tekst, który należy poprawić w pierwotnym ogłoszeniu
Numer sekcji: IV.2.2
Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału:
Zamiast:
Data: 25/05/2017
Czas lokalny: 9:30
Powinno być:
Data: 01/06/2017
Czas lokalny: 9:30
Numer sekcji: IV.2.7
Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Warunki otwarcia ofert:
Zamiast:
Data: 25/05/2017
Czas lokalny: 10:00
Powinno być:
Data: 01/06/2017
Czas lokalny: 10:00
VII.2)Inne dodatkowe informacje:


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia z dnia 16.05.2017 r. przekazane do publikacji w U. Dz. U.E. dostępne w załączniku poniżej.


ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Zaprojektuj i wybuduj: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami   inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii „B” w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża”, tj. w SIWZ – Istotne warunki zamówienia:

 

Rozdział XIII. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT, MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT pkt.2 otrzymuje brzmienie:

2. Ofertę należy złożyć w Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku ul. Elewatorska 6 - sekretariat, nie później niż do godz. 09:30 dnia 01.06.2017 roku.

 

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia po zmianie z dnia 16.05.2017 r. (SIWZ zmiana 16.05.2017 r.) dostępna do pobrania poniżej w Załączniku.

Zmiany zostały naniesione czcionką koloru czerwonego.

 

Białystok, 16.05.2017 r.


KOREKTA ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIE

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w związku prowadzonym postepowaniem przetargowym na Zaprojektuj i wybuduj: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami   inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii „B” w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża”, dokonuje korekty odpowiedzi na pytanie Nr 6 (zestaw 2) udzielonej w dniu 25.04.2017 r.:

JEST:

ZESTAW 2:

Pytanie 6:

Prosimy o informację co Zamawiający rozumie przez termin wykonania aktualizacji dokumentacji projektowej. Czy jest to termin złożenia wniosku o wydanie decyzji administracyjnych o pozwoleniu na budowę lub decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej?

Odp. 6: Termin aktualizacji dokumentacji projektowej jest to termin, który obejmuje wykonanie aktualizacji dokumentacji projektowej oraz uzyskanie na rzecz Zamawiającego decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej z rygorem natychmiastowej wykonalności.

 

POWINNO BYĆ:

ZESTAW 2:

Pytanie 6:

Prosimy o informację co Zamawiający rozumie przez termin wykonania aktualizacji dokumentacji projektowej. Czy jest to termin złożenia wniosku o wydanie decyzji administracyjnych o pozwoleniu na budowę lub decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej?

Odp. 6: Termin aktualizacji dokumentacji projektowej jest to termin, który obejmuje wykonanie aktualizacji dokumentacji projektowej oraz złożenie wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej z rygorem natychmiastowej wykonalności, na rzecz Zamawiającego.

Białystok, dn. 16.05.2017 r.


11/05/2017    S90    - - Roboty budowlane - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta 

Polska-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg

2017/S 090-176249

Sprostowanie

Ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji

Roboty budowlane

(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 2017/S 062-115408)

Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający

I.1)Nazwa i adresy
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL34

Adresy internetowe:

Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

Zaprojektuj i wybuduj: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 na odc. Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii »B« w m. Konarzyce”.

II.1.2)Główny kod CPV
45233120
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane
II.1.4)Krótki opis:

Zaprojektuj i wybuduj: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii »B« w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża”.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
09/05/2017
VI.6)Numer pierwotnego ogłoszenia
Numer ogłoszenia w Dz.Urz. UE – OJ/S: 2017/S 062-115408

Sekcja VII: Zmiany

VII.1)Informacje do zmiany lub dodania
VII.1.2)Tekst, który należy poprawić w pierwotnym ogłoszeniu
Numer sekcji: III.1.3
Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Zamiast:

i

wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: minimum 1 zamówienia polegającego na opracowaniu dokumentacji projektowej na budowę/ rozbudowę/ przebudowę drogi publicznej o klasie minimum G wraz z opracowaniem materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (karta informacyjna i raport środowiskowy) oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być .....

Powinno być:

i

wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: minimum 1 zamówienia polegającego na opracowaniu dokumentacji projektowej na budowę/ rozbudowę/ przebudowę drogi publicznej o klasie minimum G wraz z opracowaniem materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być .....

Numer sekcji: IV.2.2
Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Zamiast:
Data: 16/05/2017
Czas lokalny: 9:30
Powinno być:
Data: 25/05/2017
Czas lokalny: 9:30
Numer sekcji: IV.2.7
Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Warunki otwarcia ofert
Zamiast:
Data: 16/05/2017
Czas lokalny: 10:00
Powinno być:
Data: 25/05/2017
Czas lokalny: 10:00
VII.2)Inne dodatkowe informacje:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia z dnia 09.05.2017 r. przekazane do publikacji w U. Dz. U.E. dostępne w załączniku poniżej.


ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Zaprojektuj i wybuduj: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami   inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii „B” w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża”, tj.:

I. w SIWZ – Istotne warunki zamówienia:

1)      Rozdział V. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW w ust. 2) pkt 3) ppkt 1) otrzymuje brzmienie:

3) Zdolności technicznej lub zawodowej:

1)        Posiadanego doświadczenia zawodowego

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:

Wykazanie się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: minimum 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegające na budowie / rozbudowie / przebudowie dróg publicznych (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy minimum G o wartości minimum 30 000 000 PLN (brutto) z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.

i

wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: minimum 1 zamówienia polegającego na opracowaniu dokumentacji projektowej na  budowę/ rozbudowę/ przebudowę drogi publicznej o klasie minimum G wraz z opracowaniem materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;

 

LUB

 

wykonanie w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie minimum 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegające na zaprojektowaniu/ dostosowaniu/ optymalizacji/ aktualizacji dokumentacji projektowej drogi oraz budowie / rozbudowie / przebudowie drogi publicznej klasy minimum G (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) o wartości minimum 30 000 000 PLN (brutto) z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.”

 

2)      Rozdział XIII. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT, MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT pkt.2 otrzymuje brzmienie:

2. Ofertę należy złożyć w Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku ul. Elewatorska 6 - sekretariat, nie później niż do godz. 09:30 dnia 25.05.2017 roku.

 

II: dokonuje się zmiany załącznika do SIWZ – „doświadczenie zawodowe”.

 

Dokumenty po zmianie z dnia 09.05.2017 r. (SIWZ zmiana 09.05.2017 r.) dostępne do pobrania poniżej w Załączniku.

Zmiany zostały naniesione czcionką koloru czerwonego.

 

Białystok, 09.05.2017 r.


ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w związku z zapytaniem potencjalnych Wykonawców w sprawie przetargu nieograniczonego na Zaprojektuj i wybuduj: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami   inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii „B” w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża”, wyjaśnia co następuje:

ZESTAW:

Pytanie 1: Czy Zamawiający posiada pozwolenie wodno-prawne obejmujące wykonanie kanalizacji deszczowej wraz ze rzutem wód opadowych przewidziane do wykonania na terenie miasta Łomży. Czy w przypadku braku pozwolenia wodno-prawnego w tym zakresie koszt wykonania operatu wodno-prawnego należy uwzględnić w cenie ofertowej.

Odpowiedź 1: Potencjalny wykonawca wykonuje aktualizację dokumentacji projektowej, która powinna zostać wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy z wykorzystaniem udostępnionych decyzji administracyjnych oraz wymaganiom postawionym w SIWZ, PFU i Umowie.

                   

Pytanie 2: Czy Zamawiający posiada warunki techniczne dotyczące wykonania kanalizacji deszczowej oraz zrzutu wód opadowych do istniejącej kanalizacji deszczowej na terenie miasta Łomża. W przypadku braku takich warunków czy w cenie ofertowej należy zawrzeć koszty związane z uzyskaniem takich warunków a także ewentualne koszty związane z uzyskaniem takich warunków a także ewentualne koszty związane ze spełnieniem rozwiązań technicznych wynikających z tych warunków (przykładowo wykonanie separatora bądź przebudowa odcinka kanalizacji znajdującej się w złym stanie technicznym).

Odpowiedź 2: Zamawiający udostępnił skany posiadanych uzgodnień i opinii w dniu 25.04.2017 r. Jednocześnie przypominamy, że to potencjalny wykonawca jest zobligowany do aktualizacji lub uzyskania nowych (aktualnych) opinii , uzgodnień i innych.

Białystok, 09.05.2017


26/04/2017    S81    - - Roboty budowlane - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta 

Polska-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg

2017/S 081-155715

Sprostowanie

Ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji

Roboty budowlane

(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 2017/S 062-115408)

Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający

I.1)Nazwa i adresy
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL34

Adresy internetowe:

Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

Zaprojektuj i wybuduj: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 na odc. Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii »B« w m. Konarzyce”.

II.1.2)Główny kod CPV
45233120
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane
II.1.4)Krótki opis:

Zaprojektuj i wybuduj: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii »B« w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża”.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
25/04/2017
VI.6)Numer pierwotnego ogłoszenia
Numer ogłoszenia w Dz.Urz. UE – OJ/S: 2017/S 062-115408

Sekcja VII: Zmiany

VII.1)Informacje do zmiany lub dodania
VII.1.2)Tekst, który należy poprawić w pierwotnym ogłoszeniu
Numer sekcji: IV.2.2
Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Zamiast:
Data: 10/05/2017
Czas lokalny: 9:30
Powinno być:
Data: 16/05/2017
Czas lokalny: 9:30
Numer sekcji: IV.2.7
Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Warunki otwarcia ofert
Zamiast:
Data: 10/05/2017
Czas lokalny: 10:00
Powinno być:
Data: 16/05/2017
Czas lokalny: 10:00
VII.2)Inne dodatkowe informacje:


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia z dnia 25.04.2017 r. przekazane do publikacji w U. Dz. U.E. dostępne w załączniku poniżej.


ZMIANA I UZUPEŁNIENIE SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany i uzupełnienia Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Zaprojektuj i wybuduj: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami   inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii „B” w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża”, tj.:

I. w SIWZ – Istotne warunki zamówienia:

1)      Rozdział III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA w ust.12 „Płatności” pkt 6. otrzymuje brzmienie:

6. Płatność faktury dla Wykonawcy nastąpi po dostarczeniu oświadczeń Podwykonawców o uregulowaniu zobowiązań finansowych między Podwykonawcą i Wykonawcą w zakresie robót/usług rozliczeniowych objętych niniejszą umową, na dzień złożenia oświadczenia dotyczącego danego okresu rozliczeniowego.

 

2)      Rozdział XIII. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT, MIEJSCE I TERMIN OTWARCIA OFERT pkt.2 otrzymuje brzmienie:

2. Ofertę należy złożyć w Podlaskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Białymstoku ul. Elewatorska 6 - sekretariat, nie później niż do godz. 09:30 dnia 16.05.2017 roku.

 

II. Zmianie ulega wzór umowy.

III. Uzupełnieniu ulegają dokumenty:

1)      dokumentacja geologiczna,

2)      decyzje do przetargu (warunki, uzgodnienia, opinie).

 

Dokumenty po zmianach oraz uzupełnienia z dnia 25.04.2017 r. (SIWZ zmiana i uzupełnienie 25.04.2017 r.) dostępne do pobrania poniżej w Załączniku.

 

Białystok, 25.04.2017 r.


ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w związku z zapytaniem potencjalnych Wykonawców w sprawie przetargu nieograniczonego na: Zaprojektuj i wybuduj: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami   inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii „B” w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża”, zamieszcza pytania i odpowiedzi z dnia 25.04.2017 r. do pobrania poniżej w „Załącznikach do treści”.

 

Białystok, 25.04.2017


21/04/2017    S78    - - Roboty budowlane - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta 

Polska-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg

2017/S 078-150214

Sprostowanie

Ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji

Roboty budowlane

(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 2017/S 062-115408)

Sekcja I: Instytucja zamawiająca/podmiot zamawiający

I.1)Nazwa i adresy
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL34

Adresy internetowe:

Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

Zaprojektuj i wybuduj: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 na odc. Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii »B« w m. Konarzyce”.

II.1.2)Główny kod CPV
45233120
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane
II.1.4)Krótki opis:

Zaprojektuj i wybuduj: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii »B« w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża”.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
19/04/2017
VI.6)Numer pierwotnego ogłoszenia
Numer ogłoszenia w Dz.Urz. UE – OJ/S: 2017/S 062-115408

Sekcja VII: Zmiany

VII.1)Informacje do zmiany lub dodania
VII.1.2)Tekst, który należy poprawić w pierwotnym ogłoszeniu
Numer sekcji: III.1.3
Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Zamiast:

Wykonanie w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: minimum 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegające na budowie / rozbudowie / przebudowie dróg publicznych (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy minimum G o wartości minimum 30 000 000 PLN (brutto) z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty .....

Powinno być:

Wykazanie się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: minimum 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegające na budowie / rozbudowie / przebudowie dróg publicznych (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2.3.1999 w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz U. z 1999 nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy minimum G o wartości minimum 30 000 000 PLN (brutto) z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, ...

Ciąg dalszy w następnej zmianie:

Numer sekcji: III.1.3
Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Zamiast:

I

wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: minimum 1 zamówienia polegającego na opracowaniu dokumentacji projektowej na budowę/rozbudowę/ przebudowę drogi publicznej o klasie minimum G wraz z drogowymi obiektami mostowymi oraz opracowaniem materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (karta informacyjna i raport środowiskowy) oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich ...

Powinno być:

I

wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: minimum 1 zamówienia polegającego na opracowaniu dokumentacji projektowej na budowę/ rozbudowę/ przebudowę drogi publicznej o klasie minimum G wraz z opracowaniem materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (karta informacyjna i raport środowiskowy) oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ......

Ciąg dalszy w następnej zmianie:

Numer sekcji: III.1.3
Miejsce, w którym znajduje się tekst do modyfikacji: Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Zamiast:

LUB

wykonanie w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – minimum 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegające na zaprojektowaniu/dostosowaniu/optymalizacji/aktualizacji dokumentacji projektowej drogi oraz budowie / rozbudowie / przebudowie dróg publicznych klasy minimum G o wartości minimum 30 000 000 PLN (brutto) z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze ...

Powinno być:

LUB

wykonanie w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie minimum 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegające na zaprojektowaniu/ dostosowaniu/ optymalizacji/ aktualizacji dokumentacji projektowej drogi oraz budowie / rozbudowie / przebudowie drogi publicznej klasy minimum G (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2.3.1999 w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz.U. z 1999 nr 43, poz. 430 z późn. zm.) o wartości minimum 30 000 000 PLN (brutto) z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego ....

VII.2)Inne dodatkowe informacje:


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia z dnia 19.04.2017 r. przekazane do publikacji w U. Dz. U.E. dostępne w załączniku poniżej.


ZMIANA SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku dokonuje zmiany Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na: Zaprojektuj i wybuduj: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami   inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii „B” w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża”, tj.:

 I. w SIWZ – Istotne warunki zamówienia:

1)      Rozdział III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA w ust.2 pkt 2.3. „Zamówienie obejmuje:” dodaje się ppkt 10) o brzmieniu:

10) Wykonanie opisu stanu zagospodarowania nieruchomości, które będą wykupowane pod przyszły pas drogowy.

 

2)      Rozdział III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA w ust.4 dodaje się pkt 22) o brzmieniu:

22) Przedłożenia Zamawiającemu w ciągu 1 tygodnia od złożenia wniosku ZRID opisu stanu zagospodarowania nieruchomości wykupowanych pod przyszły pas drogowy.

 

3)      Rozdział V. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW ust.2 pkt 3) ppkt 1) otrzymuje brzmienie:

3) Zdolności technicznej lub zawodowej:

1)      Posiadanego doświadczenia zawodowego

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:

Wykazanie się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: minimum 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegające na budowie / rozbudowie / przebudowie dróg publicznych (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy minimum G o wartości minimum 30 000 000 PLN (brutto) z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.

i

wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: minimum 1 zamówienia polegającego na opracowaniu dokumentacji projektowej na  budowę/ rozbudowę/ przebudowę drogi publicznej o klasie minimum G wraz z opracowaniem materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (karta informacyjna i raport środowiskowy) oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;

 

LUB

 

wykonanie w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie minimum 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegające na zaprojektowaniu/ dostosowaniu/ optymalizacji/ aktualizacji dokumentacji projektowej drogi oraz budowie / rozbudowie / przebudowie drogi publicznej klasy minimum G (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) o wartości minimum 30 000 000 PLN (brutto) z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.

 

4)      Rozdział V. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW ust.2 pkt 3) ppkt 2): 7) do 9) otrzymuje brzmienie:

2) Osób zdolnych do wykonania zamówienia

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:

7)   KIEROWNIK BUDOWY winien:

a)      posiadać uprawnienia budowlane pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji technicznej – kierownika budowy w zakresie dróg publicznych wymaganych do realizacji przedmiotowego zadania, minimum 5 lat doświadczenia z uprawnieniami,

b)      wykazać minimum 12 miesięcy pełnienia samodzielnej funkcji technicznej (zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 r. Dz.U. z 2006 r., Nr 83 poz. 578 z późn. zm.) na stanowisku kierownika budowy na minimum 1 zadaniu o wartości minimum 30 000 000 PLN (brutto) polegającym na budowie/ przebudowie/ rozbudowie drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy min. G o długości minimum 2,0 km, wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych.

 

8)      KIEROWNIK ROBÓT NA DROGOWYCH OBIEKTACH INŻYNIERSKICH winien:

a)      posiadać uprawnienia budowlane pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji w budownictwie do realizacji robót mostowych (zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 r. Dz.U. z 2006 r., Nr 83 poz. 578 z późn. zm.) na zadaniu objętym niniejszym zamówieniem, minimum 3 lata doświadczenia z uprawnieniami,

b)      wykazać pełnienie funkcji kierownika budowy lub kierownika robót mostowych na budowie/ przebudowie/ rozbudowie minimum jednego drogowego obiektu mostowego (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30.05.2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie, Dz. U. z 2000r., Nr 63, poz. 735 z późn. zm.), w ciągu drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.), o długości minimum 10,00m (długość zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 16.02.2005r. w sprawie sposobu numeracji i ewidencji dróg publicznych, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz rejestru numerów nadanych drogom, obiektom mostowym i tunelom, Dz.U. z 2005r., Nr 67, poz. 582 z późn. zm.), wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych.”

 

9)      KIEROWNIK ROBÓT DROGOWYCH winien:

a)      posiadać uprawnienia budowlane pozwalające na pełnienie samodzielnej funkcji w budownictwie do realizacji robót drogowych (zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 r. Dz.U. z 2006 r., Nr 83 poz. 578 z późn. zm.) na zadaniu objętym niniejszym zamówieniem, minimum 3 lata doświadczenia z uprawnieniami.

b)      wykazać pełnienie funkcji kierownika budowy lub kierownika robót drogowych na minimum jednym zadaniu związanym z budową/ przebudową/ rozbudową drogi publicznej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., nr 43, poz. 430 z późn. zm.), klasy minimum Z o długości minimum 2,0 km, wraz z udziałem w czynnościach odbiorowych.

 

5)      Rozdział XIV. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY w ust.1 lit. z) otrzymuje brzmienie:

z) inne koszty wyżej nie wymienione, wynikające z warunków zawartej umowy, PFU, SIWZ oraz obowiązków określonych dla Wykonawcy:

aa)   wytyczenie/wyznaczenie pasa drogowego (po zakończeniu robót) za pomocą świadków punktów granicznych, czyli słupków z betonu C20/25 zbrojonego 4 prętami d-10 mm, pomalowanych na żółto z wytłoczonym napisem PAS DROGOWY. Słupek o wymiarach: przekrój poprzeczny 12x10 cm, długość 100 cm (w tym 50 cm wkopany w grunt). Świadek punktu granicznego należy wkopać w odległości do 1 m od słupka znaku granicznego, w linii granicznej, w odstępach do 200 m, z zachowaniem wizury pomiędzy sąsiednimi punktami.

bb)  Koszt monitoringu budynków przyległych do prowadzonej inwestycji.

cc)   Koszty robót związane z zapewnieniem odprowadzenia wód z pasa drogowego.

dd)  Wykonanie opisu stanu zagospodarowania nieruchomości, które będą wykupowane pod przyszły pas drogowy i przedłożenia przedmiotowych ich Zamawiającemu w ciągu 1 tygodnia od złożenia wniosku ZRID.

Uwaga: koszty wymienione w pkt a) ÷ dd) Wykonawca winien uwzględnić w cenie ryczałtowej ofertowej.

 

II: dokonuje się zmiany załącznika do SIWZ – „doświadczenie zawodowe”.

 

III: dokonuje się zmiany załącznika do SIWZ – „doświadczenie osób wskazanych”.

 

W Specyfikacji istotnych warunków zamówienia powyższe zmiany naniesiono czcionką koloru czerwonego.

 

Ww. dokumenty po zmianach z dnia 19.04.2017 r. dostępne poniżej do pobrania „SIWZ zmiana 19.04.2017”.

 

Białystok, dn. 19.04.2017


29/03/2017    S62    - - Roboty budowlane - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 

Polska-Białystok: Roboty w zakresie budowy dróg

2017/S 062-115408

Ogłoszenie o zamówieniu

Roboty budowlane

Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa i adresy
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL34

Adresy internetowe:

Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl

I.2)Wspólne zamówienie
I.3)Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na następujący adres:
Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku
ul. Elewatorska 6
Białystok
15-620
Polska
Osoba do kontaktów: Małgorzata Tomkiel
Tel.: +48 856767139
E-mail: wzp@pzdw.wrotapodlasia.pl
Faks: +48 856767153
Kod NUTS: PL34

Adresy internetowe:

Główny adres: http://bip.pzdw.wrotapodlasia.pl/

I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej
Inny rodzaj: administracja samorządowa
I.5)Główny przedmiot działalności
Inna działalność: zarządzanie drogami wojewódzkimi

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

Zaprojektuj i wybuduj: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 na odc. Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii »B« w m. Konarzyce”.

II.1.2)Główny kod CPV
45233120
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane
II.1.4)Krótki opis:

Zaprojektuj i wybuduj: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii »B« w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża”.

II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6)Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
71320000
45222000
45232300
45231400
45330000
45221111
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL34
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Droga wojewódzka Nr 677 na odcinku Śniadowo – Łomża.

II.2.4)Opis zamówienia:

Niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego dotyczy zadania Zaprojektuj i wybuduj: „Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 677 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Śniadowo – Łomża z obejściem m. Konarzyce wraz z wykonaniem przejazdu kolejowego kategorii »B« w m. Konarzyce (dz. nr 901/1) w km 11,217 linii kolejowej nr 49 Śniadowo – Łomża.”.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacji zamówienia
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Koniec: 03/11/2018
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Numer identyfikacyjny projektu: Zamówienie będzie dofinansowane z EFRR w ramach RPOWP Oś priorytetowa IV: Poprawa Dostępności Transportowej, Działanie 4.1. Mobilność Regionalna, Poddziałanie 4.1.1. Mobilność Regionalna.
II.2.14)Informacje dodatkowe

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki udziału
III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:

Zamawiający nie określa szczególnych wymagań.

W tej sekcji zostały wpisane:

1. Zamawiający wykluczy z udziału w postępowaniu Wykonawcę w przypadkach określonych w art. 24 ust. 1 ustawy.

2. Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy.

I. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp (spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji):

1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej zamawiający żąda następujących dokumentów:

informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.

2. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający może żądać następujących dokumentów:

1) wykazu robót budowlanych, zgodnie z §2 ust. 4 pkt 1) Rozporządzenia Ministra Rozwoju z 26.7.2016 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia. (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego).

2) wykazu usług, zgodnie z §2 ust. 4 pkt 2) Rozporządzenia Ministra Rozwoju z 26.7.2016 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia. (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego).

3) wykazu osób, zgodnie z §2 ust. 4 pkt 10) Rozporządzenia Ministra Rozwoju z 26.7.2016 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia. (wg. wzoru przedstawionego przez Zamawiającego)

II. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, składanych przez Wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp (brak podstaw do wykluczenia):

W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, należy przedłożyć dokumenty określone w §5 pkt 1) – 10) Rozporządzenia Ministra Rozwoju z 26.7.2016 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

III.1.2)Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:

posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej: 15 000 000,- zł.,

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

Okreslony w sekcji III.1.2).

III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

1. Posiadanego doświadczenia zawodowego

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest:

Wykonanie w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: minimum 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegające na budowie / rozbudowie / przebudowie dróg publicznych (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. z 1999r., Nr 43, poz. 430 z późn. zm.) klasy minimum G o wartości minimum 30 000 000 PLN (brutto) z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty,

i

wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: minimum 1 zamówienia polegającego na opracowaniu dokumentacji projektowej na budowę/rozbudowę/ przebudowę drogi publicznej o klasie minimum G wraz z drogowymi obiektami mostowymi oraz opracowaniem materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (karta informacyjna i raport środowiskowy) oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;

LUB

wykonanie w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – minimum 1 zadanie wykonane (zakończone), tj. doprowadzone przez Wykonawcę co najmniej do podpisania protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu, świadczącego o zakończeniu realizacji zamówienia, polegające na zaprojektowaniu/dostosowaniu/optymalizacji/aktualizacji dokumentacji projektowej drogi oraz budowie / rozbudowie / przebudowie dróg publicznych klasy minimum G o wartości minimum 30 000 000 PLN (brutto) z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.

2. Osób zdolnych do wykonania zamówienia – określono poniżej.

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

2. Osób zdolnych do wykonania zamówienia

W zakresie spełnienia warunku wymagane jest wykazanie:

1) Kierownik zespołu projektowego/Projektant drogowy,

2) Projektant drogowych obiektów inżynierskich,

3) Projektant – branża sanitarna,

4) Projektant – branża telekomunikacyjna,

5) Projektant – branża energetyczna,

6) jednostka/osoba dokonująca badań geotechnicznych, geologicznych, konstrukcji jezdni i obiektu oraz innych niezbędnych, do opracowania dokumentacji projektowej,

7) Kierownik Budowy,

8) Kierownik Robót Na Drogowych Obiektach Inżynierskich,

9) Kierownik Robót Drogowych,

10) Kierownik Robót Telekomunikacyjnych,

11) Kierownik Robót Energetycznych,

12) Kierownik Robót Sanitarnych,

13) Geodeta,

14) Asystent Ds. Rozliczeń,

15) Osoba Pełniąca Nadzór Przyrodniczy Ze Strony Wykonawcy.

Minimalny poziom wymaganych standardów został określony w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

III.1.5)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.2)Warunki dotyczące zamówienia
III.2.2)Warunki realizacji umowy:

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty. Warunki realizacji umowy i ewentualnych zmian umowy określone zostały we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ.

III.2.3)Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Opis
IV.1.1)Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.4)Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu
IV.1.6)Informacje na temat aukcji elektronicznej
IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: tak
IV.2)Informacje administracyjne
IV.2.1)Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania
IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 10/05/2017
Czas lokalny: 09:30
IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w miesiącach: 3 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.2.7)Warunki otwarcia ofert
Data: 10/05/2017
Czas lokalny: 10:00
Miejsce:

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku, ul. Elewatorska 6, 15-620 Białystok – sala konferencyjna –pok. Nr 213, w siedzibie Zamawiającego.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje na temat procesów elektronicznych
VI.3)Informacje dodatkowe:

1. Wykonawca zapewni jako część swojej oferty wadium w wysokości: 1 500 000 PLN (słownie: jeden milion piećset tysięcy złotych).

2. Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert:

— cena – 60 %

— termin wykonania aktualizacji dokumentacji projektowej – 20 %

— okres gwarancji i rękojmi – 20 %

3. Dotyczy sekcji IV.2.6): Termin związania ofertą wynosi 90 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

4. Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.

5. Faktury będą płatne w terminie do 30 dni od daty ich doręczenia Zamawiającemu.

6. W przypadku, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

7. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.

8. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawca przekazują z zachowaniem formy pisemnej lub w formie faksu.

9. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom.

10. Zamawiający zgodnie z art. 24aa. ust. 1 ustawy Pzp, w niniejszym postępowaniu, najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

11. Ze względu na ograniczoną ilość znaków szczegółowe wymagania dotyczące kryteriów kwalifikacji, kryteriów udzielenia zamówienia oraz oświadczenia i dokumenty jakie zobowiązani są dostarczyć wykonawcy w celu wykazania braku podstaw wykluczenia oraz potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu zostały określone w SIWZ – Istotne warunki zamówienia.

VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Prezes Urzędu Zamówień
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700

Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl

VI.4.2)Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
Prezes Urzędu Zamówień
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700

Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl

VI.4.3)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:

1. Wykonawcy przysługuje odwołanie wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.

2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

3. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.

4. Odwołanie wnosi się:

1) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 ustawy Pzp,

2) w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.

Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień Specyfikacji istotnych warunków zamówienia wnosi się:

3) w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.

Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się:

4) w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.

5. Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.

Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi.

Środki ochrony prawnej reguluje Dział VI ustawy.

VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Urząd Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17 A
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700

Adres internetowy:http://www.uzp.gov.pl

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

24/03/2017

SIWZ z dnia 29.03.2017 r.

Metryka strony

Udostępniający: Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku

Wytwarzający/odpowiadający: Krzysztof Godlewski - Wydział Zamówień Publicznych

Wprowadzający: Krzysztof Godlewski

Data modyfikacji: 2017-06-08

Opublikował: Krzysztof Godlewski

Data publikacji: 2017-03-29